Pazartesi 24.09.2018
Son Güncelleme: Pazar 23.09.2018

Gıda ihracatında yüzde 100 artış

Türkiye’den Çin’e yapılan gıda ürünleri ihracatı 3 yılda yüzde 100 arttı. EİB Başkan Yardımcısı Celep, “Çin’e gıda ihracatı 2017’nin sonunda 144 milyon dolar seviyesine ulaştı” dedi

EGE İhracatçı Birlikleri (EİB) Koordinatör Başkan Yardımcısı Birol Celep, Türkiye'den Çin'e yapılan gıda ihracatının 3 yılda yüzde 100 artış gösterdiğini belirterek, bu ülkede son yıllarda sağlıklı ürünlere yönelik talep artışının Türk gıda ürünlerini avantajlı hale getirdiğine işaret etti. Celep, Türkiye'nin Çin'e gıda ürünleri ihracatının 2014 yılında 72 milyon dolar seviyesindeyken 2017 yılı sonunda yüzde 100'lük artışla 144 milyon dolar seviyesine ulaştığını belirtti. Celep, son yıllarda zenginleşen Çinlilerin Türk gıda ürünlerine daha fazla ilgi gösterdiğini ifade etti.
İKI TARAF BULUŞACAK
Çin'in yıllık gıda ithalatının 50 milyar dolara yaklaştığını aktaran Celep, "Tüm gıda ürünleri üreten ihracatçı firmalarımız Çin pazarına yoğunlaşmalı" dedi. Celep, Türk gıda ihracatçılarıyla Çinli gıda ithalatçılarını buluşturmak için harekete geçtiklerini belirterek, Guangzhou Ticaret Müşavirliği ile görüşmeleri neticesinde Türk gıda ihracatçılarının Çin pazarına girmesi için ticaret heyeti organizasyonu yapma kararı aldıklarını ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.