Pazar 14.10.2018

EİB’in Katar’a hedefi 1 milyar dolar ihracat

Türkiye’nin Katar’a ihracatı 2018’in ilk 9 aylık döneminde yüzde 85 artarak 707 milyon dolara ulaştı. EİB Başkan Yardımcısı Celep, “2018 sonunda Katar’a ihracatta 1 milyar dolar barajını aşmayı hedefliyoruz” dedi

SUUDI Arabistan'ın başını çektiği Arap ülkelerinin ablukası altındaki Katar, ihtiyaç duyduğu birçok şeyi Türkiye'den karşılıyor. 8-10 Ekim 2018 tarihleri arasında Katar'ın Doha şehrinde düzenlenen, Türkiye Milli Katılım Organizasyonu Ege İhracatçı Birlikleri tarafından gerçekleştirilen, ambargo sürecinde dostluk elini uzatan ülkelerin davetli olduğu 1. Uluslararası Ürün Fuarı'na Türkiye 26 firma ile katıldı. İki ülkenin arasındaki siyasi ve ekonomik ilişkilerin tarihin en verimli dönemini yaşadığını belirten EİB Başkan Yardımcısı Birol Celep, "Katar, 3 milyonluk bir ülke olmakla birlikte ithalatı yoğun bir ülke. Katar'a, gıda, sanayi ürünleri başta olmak üzere bu yıl 1 milyar dolar ihracat yapabilecek konuma geldik. Türkiye'nin yıllık 1 milyar dolar ihracat yaptığı ülkeler listesine Katar'ı da ekleyeceğiz. 'Uluslararası Ürün Fuarı' bizleri bu hedefe taşıyan organizasyonlar biri olacak. hracatımızdaki yüzde 85'lik artış yanında, müteahhitlik firmalarımızın Katar'da aktif olmaları gurur verici. Katar, 2022 Dünya Futbol Şampiyonası'na ev sahipliği yapacak. Yeni yatırımlar yapacaklar, burada Türk müteahhitlerini yeni fırsatlar bekliyor. Bunun tüm sektörlere yansıması umudunu taşıyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.