Cumartesi 15.06.2019

İmar barışına yoğun talep

İMDER Yönetim Kurulu Başkanı Yıldırım, İzmir’de yaşayanların, nüfus oranına göre İstanbul ve Ankara’dan daha çok başvuru yaptığını söyledi

ÇEVRE ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yürütülen imar barışı için süre bugün sona eriyor. İzmir Müteahhitler Derneği (İMDER) Yönetim Kurulu Başkanı İslam Yıldırım, İzmir'de bugüne kadar 10 milyon 79 bin kişinin düzenlemeden faydalandığını belirterek, büyükşehirlerdeki başvuruları değerlendirdi. En fazla başvuru yapılan illerin 1 milyon 747 bin ile İstanbul, 811 bin 452 ile İzmir, 469 bin ile de Ankara olduğunu dile getiren Yıldırım, "İzmir'de ikamet eden vatandaşlarımızın imar barışına daha duyarlı olduğunu söyleyebiliriz. Çünkü nüfus oranına göre İzmir'de yaşayan vatandaşlarımız İstanbul ve Ankara'dan daha çok başvuru yapmış. Ancak İzmir'de kaçak yapı ve gecekondulaşma İstanbul ve Ankara'dan daha fazla. Evet bu bir realite, İzmir'de kaçak yapılar ve gecekondu gerçekten diğer büyükşehirlere oranla daha çok. İzmir'in yüzde 65'i riskli yapılardan oluşuyor. Allah korusun olası bir depremde İzmir'in neredeyse yarısı enkaz haline gelecektir" dedi.

DÖNÜŞÜM ŞART
İzmir'in acilen dönüştürülmesi gerektiğini belirten Yıldırım, "İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin bu alanlarla ilgili nazım imar planları yok. 81 ilde uygulanan yönetmeliğe göre imar barışı kapsamına alınmış yerler için alınan yapı kayıt belgeleri eğer alan kentsel dönüşüme girdiyse geçersiz sayılıyor. İzmir'deki dönüşüm için bir adım atılmalı" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.