Çarşamba 04.12.2019

Anadolu’nun ilk raylarında yolculuk

Anadolu’nun ilk demir yolu hattı olan ve 1866’da faaliyete başlayan İzmir-Aydın demir yolu hattı büyük ilgi görüyor. Uygun maliyetle seyahat imkanı sunuyor

Aydın'da üretilen sanayi ve ticari malların İzmir limanına ulaştırılması amacıyla 1866'da hizmete açılan 130 kilometre uzunluğundaki tarihi demir yolu hattında 153 yıldır tren sesi duyuluyor. Türk demir yolu serüveni, bir İngiliz şirketine verilen imtiyazla 163 yıl önce ilk demir yolu hattı olan 130 kilometrelik İzmir- Aydın hattının temelinin atılmasıyla başladı. Yapımı 7 Haziran 1866 tarihinde tamamlanarak hizmete giren İzmir-Aydın hattı 1935 yılında millileştirilerek Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları'na (TCDD) devredildi. Aydın yöresinde üretilen sanayi ve ticari malların İzmir limanına ulaştırılması için yaptırılan ve o dönem 130 kilometre uzunluğundaki hat günümüzde ise yolcu taşımacılığında önemli bir rol üstleniyor.
GÜNDE 10 BİN YOLCU
TCDD Taşımacılık AŞ tarafından işletilen trenler söz konusu hatta günlük ortalama 10 bin yolcu taşırken hatta hafta içi 46, hafta sonu ise 48 sefer yapılıyor. Tarihi İzmir-Aydın demir yolu hattı güzergahında 15 durak bulunuyor. Yolcu treni Basmane-Torbalı kısmında ortalama 1 saat, Torbalı-Aydın kısmında ise ortalama 2 saatlik aralıklarla işletiliyor. İzmir Basmane'den başlayan tarihi demir yolu hattı, yolculara uygun maliyetle seyahat yapma imkanı sunuyor. Yolcular ayrıca sefer sırasında ören yerleri Ege'nin doğal güzelliklerini de görme imkanı buluyor. Trenle seyahat eden Yaşar Özyaman, İzmir'de oturduğunu ve ortalama her hafta Aydın'ın Söke ilçesine gittiğini söyledi. Bu yolculuklarda daha çok demir yolunu tercih ettiğini anlatan Özyaman, "Çok rahat, huzurlu ve ekonomik olduğu için demir yolunu tercih ediyorum. Yolculuk boyunca doğayı huzurlu bir şekilde izliyorum, çok keyifli bir yolculuk oluyor. Bunun için yıllardır treni tercih ediyorum" dedi. Abdullah Bilici de Aydın'da görev yaptığını ve her hafta yüksek lisans eğitimi için İzmir'e gidip geldiğini dile getirdi.
EKONOMİK YOLCULUK
Yolculuklarında daha çok demir yolunu tercih ettiğini vurgulayan Bilici, "Tren hem rahat hem de ekonomik oluyor. Manzarası da güzel, rahatlığından dolayı yolculuk boyunca derslerime de çalışabiliyorum, kitap okuyabiliyorum. Gerçekten çok keyifli, aynı zamanda farklı insanlarla da tanışma imkanı buluyoruz. Yolculuk 2 saat sürüyor" dedi. Demir yolunu daha güvenli ve rahat bulduğunu Zeynep Çalışkan, "Tren her açıdan daha iyi bence öncelikle güvenli, trenle yolculuk yapmayı seviyorum. Fiyatları çok uygun" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.