Giriş Tarihi: 29.02.2020

Yeni hedef Brezilya

Türk zeytincilik sektörü, her yıl yaklaşık 250 milyon dolarlık zeytin ve zeytinyağı ithalatı yapan Brezilya’ya satışların artması için bir takım çalışma başlatıyor

Zeytin ve zeytinyağı sektörü yeni hedef pazar olarak Brezilya'ya yöneldi. Ege İhracatçı Birlikleri verilerinden yaptığı derlemeye göre Türkiye, zeytinde ihracat sezonunun başladığı 1 Ekim'den 31 Ocak tarihine kadar 51 milyon 625 bin dolarlık dış satım yaptı. Zeytinyağında ise 1 Kasım'dan 31 Ocak'a kadar 34 milyon 140 bin dolarlık ihracata imza atıldı. Bu dönemde zeytinyağı ihracatı geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 35 azaldı. Bunun üzerine yeni pazar arayışına giren sektör temsilcileri, ABD, İspanya, İtalya gibi geleneksel pazarların yanına Uzak Doğu'yu ekledi, ardından Brezilya'yı da hedef pazar olarak belirledi. Zeytin ithalatında ABD'nin ardından ikinci, zeytinyağı ithalatında ise ABD ve İspanya'nın ardından üçüncü sırada yer alan Brezilya'ya 23 Mart'ta ticaret heyeti gönderilecek. Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Davut Er, Brezilya'da üretimin kısıtlı olduğuna dikkati çekti, "Özellikle zeytinyağına çok büyük ilgi var. Bu pazardan Türkiye'nin de pay alması gerekir. Orada tadım etkinlikleri de yapacağız. Marketlerde pazar araştırması yapacağız, süpermarket zincirlerinin satın alma müdürleriyle bir araya geleceğiz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.