Cumartesi 28.03.2020

Turşu ihracatında yüzde 28 artış oldu

Avrupa genelinde koronavirüs (Kovid-19) salgınının ardından evlerde tüketimin artması Türkiye'nin turşu ihracatında da artışa neden oldu. Ege İhracatçı Birlikleri verilerinden derlenen bilgilere göre, geçen yıl 1 Ocak-24 Mart döneminde 42 milyon dolarlık turşu ihracatı yapan Türkiye, 2020'nin aynı döneminde bu rakamı yüzde 28'lik artışla 54 milyon dolara yükseltti. Turşu dış satımında 26 milyon dolarla biber çeşitleri ilk sırada yer aldı. Bunu 19 milyon dolarla kornişon ve 8 milyon dolarla karışık sebze turşuları izledi. Ülke bazında ise 12 milyon dolarla Almanya ve 6.3 milyon dolarla Hollanda ilk sıralarda yer aldı. Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, gıda ihracatında son haftalarda dikkati çekici artışlar olduğunu söyledi. Son yaşanan gelişmelerle gıdanın öneminin bir kez daha anlaşıldığını ifade eden Uçak, bu kapsamda üreticilere verilen desteklerin daha da artırılması gerektiğini belirtti.
YENİ TREND: TURŞU
Koronavirüs salgınının Avrupa'da da yayılmasının ardından gıda ihracatında artış olduğunu dile getiren Uçak, "Koronavirüs odaklı süreçte yaş meyve sebze ihracatımızda hızlı bir artış söz konusu. Yaş meyve sebze mamullerinde de turşudaki yüzde 28'lik artış dikkati çekiyor. Turşuda son bir haftada ise yüzde 50'lik bir artış trendi var" ifadelerini kullandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.