Giriş Tarihi: 10.4.2020

Tarlada Hayat Var

Tohum Platformu Kurucusu Mine Ataman, koronavirüs salgın sürecinin tahılın ne kadar önemli olduğunu gösterdiğini söyledi

EKMEK ustası ve tarım yazarı aynı zamanda Tohum Platformu Kurucusu Mine Ataman, şu anda tarım takviminin işlediğini ifade etti. Tarlaların hazırlanması, ürünlerin ekilmesi, hasadı gelenlerin hasat edilmesi gerektiğini ifade eden Aktaman, "Mevsimlik işçi tarımın en önemli konusu. Mevsimlik işçilerin konaklaması mutlaka planlanmalı. Gıda ürünlerinin borsa ve hallere taşınması, süpermarketler kanalıyla soframıza doğru koşullarda gelebilmesi için her bir aşamada, çalışanlar için önlemler ivedilikle alınmalıdır. Sadece bizim için değil hayvan yemi olarak da üretilmesi ekilmesi gereken ürünler var. Her bir aşama işçilik gerektiren süreçler, bu anlamda çalışanlar için önlemler alınmalıdır" dedi. Koronavirüsün Türk tarımı için önemli bir fırsat olduğunu belirten Ataman, "Biz, TARLADA HAYAT VAR' adlı bir çalışma başlattık. Bu süreçte tahılın ne denli önemli olduğunu gördük. Ekmek yemekten imtina edenler bile ilk olarak un, makarna ve değişik bakliyatları satın aldılar. Yani ne kadar modernleşirsek modernleşelim, bazı uzmanlar ne kadar ekmek ve tahıllarla ilgili yanlış bilgilendirmeler yapsalar da gördük ki tahıl ve ekmek bizim en değerli dostumuz. Uzun vadede katma değerli tarım ürünleri üretmek, yeterli miktarda besin üretmek, gıdaya erişimi planlamak olağanüstü zamanlarda devletin en birincil konusu olmalıdır" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.