Giriş Tarihi: 7.5.2020

Çam fıstığının geleceği için uygulamalı çalışma

KOZAK Yaylası, Türkiye'nin çam fıstığı üretiminin yüzde 80'ini karşılıyor. Kozak Yaylası'nda son yıllarda görülen verim düşüklüğünü gidermek üzere Bergama Belediyesi, Orman Bölge Müdürlüğü ve Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi işbirliği ile Aşağıcuma Mahallesi'nde sahada yapılan uygulamalı çalışmada batı çam tohum böceği (Leptoglossus Occidentalis) olarak bilinen ve istilacı bir yönü olan zararlıya karşı çam fıstığı ağaçlarında uygulama yapıldı. Böceğe karşı bağışıklığı ve döl tutumunu artırmak ve ülker dökülmeleri önlemek üzere yapılan yeni çalışmalar Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bitki Koruma Bölümü Öğretim Üyesi fitopatolog Prof. Dr. Necip Tosun, Belediye Meclis Üyesi Taner Tekin, İzmir Orman Bölge Müdürü Zafer Derince, Bölge Müdür Yardımcısı Nurkan Yonar, Orman Zararları Mücadele Şube Müdürü Mehmet Ozan Cevizli, Bergama Orman İşletme Müdürü Turan Çiğnaklı, Kozak Orman İşletme Şefi Mehtap Yıldırım istişaresi ve eşliğinde gerçekleştirildi.
'ARAŞTIRMA YAPILDI'
Belediye Başkanı Hakan Koştu, "Kozaklı hemşehrilerimizin ekonomik kayıplarının ortadan kalkması ve çam fıstığındaki rekolte kayıplarının son bulması bölgemiz açısından son derece önem taşıyor. Bakanlığımız bu konu üzerine ciddi araştırma yürütmektedir" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.