Giriş Tarihi: 4.12.2020

Domates ıhracatı yüzlerı güldürüyor

TÜRKIYE'NIN domates ihracatı 11 ayda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7,5 artarak 280 milyon dolara çıktı. Ege İhracatçı Birlikleri'nin (EİB) verilerine göre, Türkiye'de üretilen domatesler 60 ülkede sofraları süsledi. Türkiye'nin domates ihracatı 11 ayda, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7.5 artarak 260 milyon 300 bin dolardan 280 milyon dolara çıktı. Domates ihracatında ilk sırada yaş meyve sebze ihracatının geleneksel pazarı Rusya yer aldı. Bu ülkeye 56 milyon dolarlık domates ihracatı gerçekleşti. Rusya'yı 44 milyon dolarla Romanya ve 32 milyon 660 bin dolarla Ukrayna izledi.

'KOTA KALDIRILSIN'
Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, tüm dünyayı etkisi altına alan yeni tip koronavirüs salgınının yükseliş trendine girmesiyle meyve sebze ihracatında yeniden hareketlenme görüldüğünü söyledi. Özellikle meyve ürünlerinde talebin arttığına değinen Uçak, ihracatta ağırlıklı talebin Avrupa ülkelerinden geldiğine değindi. Domates ihracatında da yükselişin sürdüğünü belirten Uçak, "Türkiye, dünya genelinde önemli domates üreticilerinden. İhracatta da iyiyiz. 11 ayda 280 milyon dolara gelen domates ihracatında yıl sonunda 300 milyon doları aşarız." dedi. Kota artırımının ardından Türkiye'den ilk domateslerin 7 Mart'ta Rusya'ya giriş yaptığını belirten Uçak, "Şu anda 200 bin tonluk kotanın 198 bin 739 tonu doldu. Kış aylarında Rusya'nın talebi artıyor. İnşallah kısa sürede kota kaldırılır" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.