Perşembe 27.09.2012
Son Güncelleme: Perşembe 27.09.2012

172 bin öğrenciye üniversiteli olma şansı

Binlerce öğrenciye üniversiteli olma şansı yaratacak ek yerleştirme başvuruları bugün başladı. Uzmanlar, yerleştirmelerde doğru tercih yapanların kazanacağını söylüyor

Normal yerleştirme döneminde 1 milyon 787 bin adayın tercih hakkı bulunmasına rağmen, 1 milyon 133 bin aday ÖSYM'ye tercih bildiriminde bulunmuş, bunların da 642 bini bir programa yerleşmişti. 2011'deki genel yerleştirmede 58 bin olan boş kontenjan, 2012'de 81 bine yükselmişti. Eylül ayında üniversite kayıtlarının tamamlanması ile birlikte 72 bin adayın kazanmasına rağmen, üniversitelere kayıt yaptırmaması kontenjan boşluğunu daha da artırdı. İlk kez ek yerleştirme döneminde öğrenci alacak programların da 20 binlik kontenjanı devreye girince, açıköğretim programları hariç 172 bin adaylık büyük bir boşluk ortaya çıktı. Bu rakama açıköğretim programlarının 124 bin kişilik kontenjanı da eklenince, 295 bin adayın yerleşebileceği bir ek yerleştirme süreci gündeme geldi. Bu yarışta doğru tercih yapanlar kazanmış olacak. Kültür Dersaneleri Rehberlik Genel Kordinatörü Salim Ünsal, kontenjan boşluklarının bu denli yüksek olmasını son yıllarda üniversitelerde gerçekleştirilen kontenjan artışına, hesaplama modelindeki değişim ile birlikte puan türlerinde barajı geçen aday sayısının azalmasına, adayların doğru referanslar ile tercih yapmayışına ve sınav sistemindeki baraj uygulamasına bağlıyor. Açıköğretim programlarına kontenjan belirlemiş olmanın da, bu artışta önemli bir etki yarattığını söylüyor.

ADAYLAR ŞANSLI

Tercih yapma hakkı olan aday sayısının aslında yeterli olduğunu belirten Ünsal, toplamda 1 milyon 146 bin adayın tercih yapabilme hakkının olduğunu vurguluyor. Bu sayıyı, genel yerleştirmede bu hakkını kullanmayan 655 bin aday ile tercih yapmasına rağmen yerleşemeyen 491 bin adayın yeniden tercih yapabilecek olmasına bağlıyor. Ancak önceki yıllarda da çok sayıda aday olmasına rağmen kontenjanlarda yüzde 100 doluluk sağlanamadığını hatırlatan Ünsal, bu yıl adayların daha şanslı olduğunu sözlerine ekliyor.
MERKEZİ YERLEŞTİRME, 3 MİLYAR ZARARA UĞRATTI
5 yıl içinde 335 bin öğrencinin kontenjan olmasına rağmen üniversitelere yerleştirilememesi devlet ve vakıf üniversitelerini yaklaşık 3 milyar TL zarara uğrattı. Üniversiteye girişte baraj olarak belirlenen 180 puanın üzerinde puan alan yüzbinlerce aday varken hem devlet, hem de vakıf üniversitelerinde 172 bin kişilik kontenjan boş kaldı. Kayıt olmayan öğrenci sayısı ise 100 bini geçti.
ÖSYM, KOPYAYA KARŞI RETİNA VE PARMAK İZLİ ÖNLEM ALDI
ÖSYM, sınav gizliliği ve güvenliğini sağlamak amacıyla parmak izi, retina tanıma gibi yeni önlemler alabilecek. Resmi Gazete'de yayımlanan yönetmelikle, ÖSYM tarafından yapılan sınavlarda, adayların ve sınav görevlilerinin binalara giriş koşullarına ilişkin usul ve esasları düzenlendi. Buna göre, bina içinde bulunan her türlü cep telefonu ve kablosuz iletişim aracı, sınav güvenliğini tehlikeye düşürmeyecek şekilde etkisiz hale getirilecek.

KİLO KONTROLÜ
Sakal, aşırı kilo kaybı, aşırı kilo alımı gibi kimlik kontrolünü güçleştiren ve yanılmalara yol açan sebeplerden dolayı adayın kimliği hakkında sınav görevlisinin şüpheye düşmesi durumunda, bina sınav sorumlusu, güvenlik görevlileri ve varsa ÖSYM temsilcisinin de katılımıyla, kimlik tespiti yapılacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.