Çarşamba 13.04.2011

186 bin çocuk okula gönderilmiyor

Meclis Genel Kurulu'nda kabul edilen çocuk raporunun, okullaşma oranlarıyla ilgili bölümünde ilginç bilgiler yer aldı. Raporda, 2009-2010 ögrenim yılında, ilköğretim çağında olup okula gitmeyen çocuk sayısının 326 bin 513 olduğunu, bunlardan 139 bin 691'inin kayıt altına alındığı ancak 186 bin 822 çocuğun halen okula kayıtlı olmadığı ifade edildi. TBMM'de "Kayıp Çocuklar Başta Olmak Üzere Çocukların Mağdur Olduğu Sorunların Araştırılarak Alınması Gereken Önlemlerin Belirlenmesi" amacıyla kurulan Araştırma Komisyonu'nun uzun bir çalışmanın ardından hazırladığı rapor, Meclis Genel Kurulu'nda 23'üncü yasama döneminin son gününde görüşülerek kabul edildi. Çocuklarla ilgili sağlıktan eğitime kadar birçok soruna yer verilen raporun "Milli Eğitim Bakanlığı Tarafından Yürütülen Hizmetler ve Projeler" başlığı altında ise ilginç bir tespit dikkat çekti. Raporda, Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi'ne (ADNKS) göre, okul çağındaki çocukların kimlik ve adres bilgilerinin güncellendiği belirtilerek, 2009-2010 öğrenim yılında ilköğretim çağında olup okula gitmeyen çocuk sayısının 326 bin 513 olduğu vurgulandı. Çocuklardan 139 bin 691'inin kayıt altına alındığı ancak 186 bin 822 çocuğun halen okula kayıtlı olmadığı ifade edilen raporda, bu durumun sebepleri açıklandı. İlk sırada 23 bin 191'le 'yurtdışına çıkma'nın geldiği kaydedildi. İkinci sırasında 17 bin 818'le adresten taşınma, üçüncü sırada da 10 bin 259'la ailevi nedenler var.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.