Cumartesi 06.07.2013 12:53
Son Güncelleme: Cumartesi 06.07.2013 12:59

2013 LYS birincisi, devletin zirvesine Twitter'dan ulaştı

LYS MF-1 puan türünde Türkiye birincisi Aslan: "Yükseköğretim programlarına kayıt tarihleri, Ramazan Bayramı tatili sonrasına denk geliyor"

Lisans Yerleştirme Sınavı'nda (LYS) MF-1 puan türünde 500 tam puan alarak Türkiye birincisi olan İzmir Fen Lisesi öğrencisi Fatih Aslan, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından açıklanan kayıt takviminin Ramazan Bayramı tatilinin sonrasına bırakılmasının öğrencileri zor durumda bırakacağını belirterek, sosyal paylaşım sitesi Twitter üzerinden Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç ile Gençlik ve Spor Bakanı Suat Kılıç'a ulaşarak, mağduriyetlerinin giderilmesi için yardım çağrısında bulundu.
Aslan, Yükseköğretim programlarına kayıt tarihlerinin, ÖSYM tarafından 12-20 Ağustos olarak belirlendiğini, bu tarihin de Ramazan Bayramı sonrasına denk geldiğini ifade etti.
Sınava giren arkadaşlarının bu nedenle zaman telaşına kapıldığını anlatan Fatih Aslan, "Geçen yıl aynı sürecin 3-7 Eylül tarihleri arasında gerçekleştirilmesi öğrenci ve velileri bir hayli rahatlatmıştı" dedi.
Aslan, bunun üzerine "devletin zirvesine" Twitter'da mesaj atarak, eski kayıt tarihlerinin uygulanması için yardım istemeye karar verdiğini söyledi.
Seslerini duyurabilecek en uygun mecranın sosyal medya olduğunun bilincinde olduklarını vurgulayan Aslan, "Eskisini sınav öncesi kapattığım için hemen yeni bir hesap açtım. Öğrenci arkadaşlarımın kayıtlarda yaşanabilecek yoğunluktan dolayı mağdur olmaması için Twitter'ın en yoğun olduğu akşam saatlerinde Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç ile Gençlik ve Spor Bakanı Suat Kılıç'a tek tek 'Üniversite kayıtları bayram dönüşüne alınmış. Biz öğrencilerin ulaşımı çok zor olacak' şeklinde mesajlar attım" diye konuştu.
Aslan, üniversite adaylarının ve velilerinin seslerinin daha iyi duyulması adına sosyal medyada bir etiket oluşturmaya karar verdiklerini anlattı.
Kampanyayla Twitter'de takipçi sayısının hızla yükseldiğini belirten Aslan, oluşturduğu "#ÖSYMbayramımızehiretme" etiketinin dünya ve Türkiye'de Trend Topic (TT) listesine girdiğini bildirdi.
Fatih Aslan, "Diğer öğrencilerin ve velilerin desteğiyle etiketimizin hızla yükseldiğini gördüm. Açıkçası bu kadar desteği ben de beklemiyordum. Sadece fikrimi belirttmiştim. İnsanlar hemen beni destekledi" dedi.
"LYS birincisi isyan etti" haberler
Aslan, sosyal medyada yaptıkları çağrıların bazı haberlerde "LYS birincisi isyan etti" şeklinde verilmesinden rahatsızlık duyduğunu belirterek, şunları kaydetti:
"İsyan ve feryat gibi abartılı kelimeler yapıma uygun değil. Bu etiketle sadece fikrimi belirttim. Ama haber siteleri bunu abartmaya bayılıyorlar. ÖSYM gibi kurumların akademik takvimi bence daha önce belli olmalıdır. Son dakikada yapılan değişikliklerin böyle büyük kurumlarda yaşanmaması gerekir. Yaptığım çağrıma da henüz geri dönüş alabilmiş değilim. 'İsyan' şeklindeki yanlış anlaşılmaların düzeltilmesini ve mağduriyetlerimizin bir an önce yetkililere duyrulmasını istiyoruz."
27 bin 565 kişi 200 bin tweet attı

Türkiye'deki tüm tweetleri arşivleyen "Sosyalmedya.in" verilerine göre "#ÖSYMbayramımızehiretme" etiketli kampanya katılan 27 bin 565 kişi, 200 bin tweet attı.
Kısa sürede Türkiye ve dünyada TT listesine giren etiket, 13 saat burada kaldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.