Perşembe 28.07.2011 17:26
Son Güncelleme: Perşembe 28.07.2011 17:26

30 yıllık otobüs "anaokulu" oldu

Sivas'ta, Avrupa Birliği (AB) destekli hayata geçirilen ''Minik Adımlar Projesi' kapsamında gezici ana okuluna dönüştürülen 30 yıllık otobüste okul öncesi eğitim veriliyor.

Sivas Halk Eğitim Merkezi ve Akşam Sanat Okulu Müdürlüğü tarafından hazırlanan projeyle kentte okul öncesi eğitimi geliştirmek ve okul öncesi eğitim oranını artırmak hedefleniyor.
Proje asistanı Ümit Biçen, Halk Eğitim Merkezi ve Akşam Sanat Okulu Müdürlüğü'nün Avrupa Birliği Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Hibe Programı kapsamında oluşturduğu gezici ana okuluyla, Sivas'ta okul öncesi eğitim hizmeti bulunmayan bölgelerde, farklı modelle okul öncesi eğitim oranını artırmayı amaçladıklarını söyledi.
Özellikle dezavantajlı bölgelerde başta dezavantajlı çocuklar olmak üzere okul öncesinden faydalanan çocuk sayısının artırılmasına yönelik çalışmalar yaptıklarını ifade eden Biçen, proje kapsamında Sivas Belediyesi'nden 1981 model bir otobüs kiraladıklarını belirtti.
Otobüsün iç ve dış dizaynını yaparak eğitim verilebilir bir seviyeye getirdiklerini anlatan Biçen, gerekli malzeme ve ekipmanların alınmasının ardından okul öncesi eğitim ve bilinçlendirme çalışmalarına başladıklarını, gezici ana okulunu okul öncesi eğitim imkanı olmayan çocuklarla buluşturmaya başladıklarını kaydetti.
Projede okul öncesi öğretmenleri Sevilay Yazarlı ve Sema Gülinay'ın eğitim verdiğini, projenin koordinatörlüğünü ise Sevilay Kepenek'in yaptığını belirten Biçen, projenin hedef grubunun kent merkezindeki Tuzlugöl, Karşıyaka, Fatih, Alibaba, Uzuntepe mahalleleri ile Şarkışla, Altınyayla, Gemerek, Gürün ilçeleri ve Yeniçubuk beldesinde yaşayan, okul öncesi eğitime gönderilmeyen çocuklar ve aileleri olduğunu dile getirdi.
Biçen, gezici ana okulunun gittiği bölgelerde 2 hafta boyunca eğitimler verdiğini, böylece çocukların okul öncesi eğitimle tanıştıklarını, ebeveynlerin ise okul öncesi eğitimin önemini kavradığını söyledi.
Eğitim gören çocukların tüm malzemelerini de karşıladıklarını ifade eden Biçen, eğitim sonunda çocuklar ve ailelerde ileri düzeyde ilerleme gördüklerini, eğitime başladıklarında çekingen olan çocukların artık kendilerini daha iyi anlatabilme özelliğine sahip olduklarını aktardı.
Tuzlugöl Mahallesi'ndeki Şehit Hamit Kandur İlköğretim Okulu'nun bahçesine çekilen gezici ana okulunda eğitim alan minik öğrenciler, sabah erken saatlerde aileleri tarafından otobüse getiriliyor.
Her gün yaklaşık 2 saat burada eğitim alan çocuklara yönelik çeşitli faaliyetler yapılıyor.