Cuma 27.05.2016
Son Güncelleme: Cuma 27.05.2016

32 bölümün puanı değişti

LYS’de 32 bölümün daha puan türü değişti. “Türkçe - Matematik” ile “Türkçe-Sosyal” puanlarında matematik yerine edebiyat sorularının önemi arttı

Geçen yıl tıpta yapılan başarı sırası barajı ile hukuktaki puan değişikliğinin ardından bu yıl da aralarında uluslararası ilişkiler, siyaset bilimi ve gazeteciliğin de olduğu toplam 32 bölümün puan türü değişti. Bu bölümlerde okumak isteyen öğrencilerin LYS'de edebiyata ve coğrafyaya ağırlık vermeleri gerekiyor. "Türkçe-Matematik (TM)" ile "Türkçe- Sosyal (TS)" alanında matematiğin ağırlığı azaldı, edebiyat sorularının önemi arttı. TM - 2 puan türüyle öğrenci alan Avrupa Birliği ilişkileri, küresel siyaset ve uluslararası ilişkiler, uluslararası ilişkiler programları bu yıl TM-3 puan türüyle öğrenci alacak. Yani matematik yerine edebiyat soruları ağırlık kazandı. TS-1 puanıyla öğrenci alan gastronomi ve mutfak sanatları, gazetecilik, görsel iletişim, halkla ilişkiler, bölümleri ise TS-2 puanıyla öğrenci alınacak. Yani Türkçe ve edebiyat soruları ağırlık kazandı.
HANGİ GÜN HANGİ SINAV VAR?
LYS sınavları bu yıl şu tarihlerde yapılacak: 18 Haziran Cumartesi: LYS-4 (Sosyal bilimler) 19 Haziran Pazar: LYS-1 (Matematik) 25 Haziran Cumartesi: LYS-2 (Fen bilimleri) 25 Haziran Cumartesi: LYS-5 (Yabancı bil) 26 Haziran Pazar: LYS-3 (Edebiyat-coğrafya)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.