5. Sınıf Sosyal Bilgiler Konuları - MEB 5.Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Müfredatı ve Kazanımları (1. ve 2. Dönem)
5. sınıf Sosyal Bilgiler konuları, her yıl olduğu gibi 2022-2023 eğitim öğretim yılı için de öğrenciler arasında merak edilen konulardan biridir. İçerikte yer alan, öğrenciye toplumsal kişilik kazandırmak, kültürel farklılıkları olan demokratik toplumun vatandaşları olarak, bilgiye dayalı, mantıklı karar verebilme yeteneği kazandırmak gibi yetenekler amaçlanmaktadır. Merak edilen konular arasında olan 5. Sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabı müfredatı ve kazanımları (1. ve 2. dönem) nelerdir? İşte soruların cevapları…

5. Sınıf Sosyal Bilgiler konuları; Bağımsızlık, özgürlük, barış, yardımseverlik, çalışkanlık, bilimsellik, dayanışma, duyarlılık, hoşgörü, aile birliğine önem verme, sorumluluk gibi becerileri içermektedir. Bu gibi yetenekleri kazandırmayı amaçlayan konular, Sosyal Bilgiler 2022-2023 eğitim öğretim yılında ilköğretim programında yer alan içeriklerden bazılarıdır. Sosyal Bilgiler, toplumun örf ve adetlerini, kültürlerini, inançlarını, yaşayışlarını incelemektedir. 5. Sınıf Sosyal Bilgiler konuları nelerdir? MEB 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitabı müfredatı ve kazanımları (1. Ve 2. Dönem) nelerdir? Merak edilen detaylar…
5.Sınıf Sosyal Bilgiler Konuları
2022-2023 eğitim öğretim yılı için 5. Sınıf Sosyal Bilgiler konuları, 5. Sınıf sosyal bilgiler müfredatı Milli Eğitim Bakanlığı'nca öğretim programı adı altında 2022-2023 yılı için yayınlanmıştır. 5.sınıf sosyal bilgiler konularını sıralayacak olursak;
1. Dönem Sosyal Bilgiler Üniteleri
Birey ve Toplum
Kültür ve Miras
İnsanlar, Yerler ve Çevreler
Bilim, Teknoloji ve Toplum
2. Dönem Sosyal Bilgiler Üniteleri
Bilim, Teknoloji ve Toplum,
Üretim, Dağıtım ve Tüketim
Etkin Vatandaşlık
Küresel Bağlantılar' dır.
5. Sınıf 1. Ve 2. Dönem Sosyal Bilgiler Müfredatı Programı
5.sınıf 1. Ve 2. Dönem Sosyal Bilgiler Müfredatı programı Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanmaktadır. Hazırlanan konuların farklı kazanımları bulunmaktadır. Bu kazanımlar şu şekildedir;
Birey ve Toplum konusunda öğrenci;
Bu öğrenme alanı işlenirken bilimsellik, aile birliğine önem verme ve sorumluluk gibi değerlerle sosyal katılım becerisinin de öğrenciler tarafından edinilmesi sağlanmaktadır. Katıldığı gruplarda aldığı rollerin gerektirdiği hak ve sorumluluklara uygun davranmayı öğrenmektedir.
Kültür ve Miras konusunda öğrenci;
Bu öğrenme alanı işlenirken, estetik ve kültürel mirasa duyarlılık gibi değerlerle Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma ile araştırma gibi becerilerin de öğrenciler tarafından edinilmesi sağlanmaktadır. Ülkemizin çeşitli yerlerinin kültürel özellikleri ile yaşadığı çevrenin kültürel özelliklerini karşılaştırarak bunlar arasındaki benzer ve farklı unsurları belirlemektedir.
İnsanlar, Yerler ve Çevreler konusunda öğrenci;
Bu öğrenme alanı işlenirken, doğal çevreye duyarlılık ve dayanışma gibi değerlerle harita okuryazarlığı, çevre okuryazarlığı ve gözlem gibi becerilerin de öğrenciler tarafından edinilmesi sağlanmaktadır. Öğrenci yaşadığı çevredeki afetlerin ve çevre sorunlarının oluşum nedenlerini sorgular.
Bilim, Teknoloji ve Toplum konusunda öğrenci;
Bu öğrenme alanı işlenirken dürüstlük, çalışkanlık ve bilim etiği gibi değerlerle öz denetim ve dijital okuryazarlık gibi becerilerin de öğrenciler tarafından edinilmesi sağlanmaktadır. Öğrenci, sanal ortamda ulaştığı bilgilerin doğruluk ve güvenilirliğini sorgular.
Üretim, Dağıtım ve Tüketim konusunda öğrenci;
Bu öğrenme alanı işlenirken, sorumluluk değeriyle iş birliği, yenilikçilik, girişimcilik ve araştırma gibi becerilerin de öğrenciler tarafından edinilmesi sağlanmaktadır.
Etkin Vatandaşlık konusunda öğrenci;
Bu öğrenme alanı işlenirken özgürlük ve bağımsızlık gibi değerlerle araştırma ve sosyal katılım gibi becerilerinde öğrenciler tarafından edinilmesi sağlanmaktadır.
Küresel Bağlantılar konusunda öğrenci;
Öğrenci, yaşadığı yer ve çevresinin ülkemiz ile diğer ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerdeki rolünü araştırır. Ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerde iletişim ve ulaşım teknolojisinin etkisini tartışır. Çeşitli ülkelerde bulunan ortak miras ögelerine örnekler verir.
EN SON HABERLER
- 1 Çocuklara deprem nasıl anlatılmalı? İşte uzmanlardan ailelere tavsiyeler
- 2 Çevrenin minik kahramanları
- 3 Türk üniversiteleri Asya’nın en iyileri arasında
- 4 Darüşşafaka sınavı için geri sayım
- 5 Red Flag Ne Demek? Sosyal Medyada Red Flag Ne Anlama Gelir?
- 6 45 Numara Ayakkabı Kaç Cm? Klasik ve Spor Ayakkabıda 45 Numara Ayak Kaç Cm Olur?
- 7 41 Numara Ayakkabı Kaç Cm? Klasik ve Spor Ayakkabıda 41 Numara Ayak Kaç Cm Olur?
- 8 Derebeylik Olarak Bilinen Yönetim Şekli Nedir? Derebeylik Hangi Yönetim Şeklidir?
- 9 Pilates Nasıl Yazılır? TDK’ye Göre Doğru Yazılışı Pilates Mi Plates Mi?
- 10 Mesai Nasıl Yazılır? TDK’ye Göre Doğru Yazılışı Mesai Mi, Mesayi Mi?