Perşembe 23.12.2010
Son Güncelleme: Perşembe 23.12.2010

7 bin İETT çalışanını eğitime alacak

İstanbul'un ulaşım sorununu çözmek için "İstanbul'da güvenli yolculuk projesi"ni hayata geçiren İstanbul Kültür Üniversitesi, 7 bin İETT çalışanını 2 yıl süresince eğitime alacak

İstanbul Kültür Üniversitesi (İKÜ), Türkiye'de eğitim ve öğretim alanında yarım asırlık bir geçmişe sahip olan Kültür Eğitim Kurumları'nın köklü deneyimi ile şekillenen 13 yıllık bir vakıf üniversitesi. Üniversite, İstanbul'un ulaşım sorununu çözmek için şimdi İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri (İETT) çalışanlarını eğitiyor. "İstanbul'da güvenli yolculuk projesi" ile yolcu ve şoför arasındaki tartışmalar gibi istenmeyen olaylara karşı halkla ilişkiler, kriz iletişimi, kriz yönetimi ve zor yolcularla baş etme konularında 7 bin İETT çalışanına eğitim verilecek. İKÜ Ceza Hukuku Uygulama ve Araştırma Merkezi'nin üstlendiği çalışma 2 yıl sürecek.
ÖNCE SAYGI GELİYOR
Öğretim üyeleri ve öğrencilerin birlikte yürüttüğü çalışmada daha şimdiden şaşırtıcı sonuçlara ulaşıldı. Proje kapsamında, İKÜ Psikoloji Bölümü 2'nci sınıfından 31 öğrenci, İETT otobüsü ve metrobüs ile yolculuk yaparak araştırmaya destek veriyor. Öğrenciler, araştırma sonucunda karşılaştıkları problemler ve güvenli yolculuk ile ilgili önerilerini akademisyenlerle masaya yatırarak değerlendiriyor. Araştırmada öne çıkan eleştirilerin başında, şoförlerin yolculara karşı davranışlarının olduğu ortaya çıktı. Yüz yolcudan 68.75'i şoförlerin yolculara iyi davranmadığını, saygısızlıkta bulunduğunu ifade etti. Ulaşım aracının limitinden fazla yolcu alınmasını eleştiren katılımcıların sayısı ise yüzde 28.13 olarak belirlendi. Yolcular, yaşanan sorunları mesleğin getirdiği strese bağladı.

AŞIRI HIZ ŞİKÂYETİ

Yolcu inmeden şoförün aracı hareket ettirmesinin de risk olduğuna söyleyen yolcuların oranı yüzde 15.62 olurken, şoförlerin araçta sigara içmesine kızanların oranı yüzde 3.13'te kaldı. Şoförlerin cep telefonuyla konuşmaları ise yüzde 12.5 oranında eleştirildi. Katılımcıların yüzde 12.5'i şoförlerin yolcularla sohbet etmesinden rahatsızlık duyduklarını dile getirirken, yüzde yüzde 25'i aşırı hızdan şikâyetçi oldu. Araştırma kapsamında İstanbul'da şehiriçi ulaşımda yolcuların yaşadığı bir diğer sorun da toplu ulaşımı kullanan yolcuların yüzde 15'nin yolcuların birbirleriyle sesli konuşmalarından rahatsız olması yönünde.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.