Giriş Tarihi: 29.7.2015

Atıl kontenjanlarda rekor gerileme

2015 üniversite yerleştirme oranlarında son 4 yılın rekoru kırıldı. 2011'de kontenjanların yüzde 8.9'u, 2013'te de yüzde 14'ü boş kalırken bu oran 2015'te 4.7'ye geriledi

Yükseköğretime yerleşimde son 4 yılın rekoru kırıldı. Bu yıl belirlenen 823 bin 739 kontenjana 785 bine yakın aday yerleşti. Kontenjanların yalnızca yüzde 4.7'si boş kaldı. Bu oran 4 yıl önce 8.9'du. Nişantaşı Üniversitesi ArGe Merkezi tarafından yapılan çalışmaya göre en fazla kontenjan açığının olduğu yıl ise 2013'tü. 781 bin 606 boş kontenjana yalnızca 627 bin 417 aday yerleşmiş, 109 bin 189 kontenjan açıkta kalmıştı. 2013'te yüzde 14 olan boş kontenjan oranı 2014'te yüzde 7.4'e indi. Boş kontenjanların çokluğu yerleşemeyen öğrenciler için sevindirici olsa da bu kontenjanlar üniversiteler için atıl kalan kapasite anlamı taşıyor.

YÖK MÜDAHALE ETTİ

YÖK Başkanı Prof. Dr. Yekta Saraç "Üniversitelerimizdeki kontenjanların atıl kalmayacak şekilde en yüksek oranda dolması en önemli önceliğimiz. Bunu yaparken, doğru akademik profildeki adayların doğru bölüme yerleşmesini de gözetiyoruz. Tıp ve hukuk fakülteleri için getirilen taban başarı sırası şartı, temel bilim bölümlerinde yaptığımız kontenjan düzenlemeleri, meslek yüksekokullarındaki kontenjanların sınavsız geçiş ve YGS puanına göre ikiye ayrılması hep bu hedefler gözetilerek yapıldı" dedi. Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın 11 Mart günü YÖK'e yaptığı ziyaret sırasında, yükseköğretim sistemiyle ilgili detaylı bir sunum yaptıklarını söyleyen Saraç "Bu sunumda yeni bir kontenjan politikasına geçtiğimizi ve bu yıl için hedefimizin boş kontenjanları 40 binin altına çekmek olduğunu iddialı bir şekilde söylemiştik. Bunu da başardık" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.