Son Güncelleme: Salı 26.11.2013 13:30
Bakan Avcı dershanecilerle biraraya geldi
Bakan Nabi Avcı, dersane temsilcileriyle yaptığı toplantıda dershane reformuna ilişkin açıklamalarda bulundu.
Avcı, "Biz notlarımızı aldık ve gördük ki çok uygun bir süreç başarıyla sonuçlanacak gibi görünüyor inşallah" değerlendirmesinde bulundu.
Milli Eğitim Bakanı Avcı, bazı dershanelerin temsilcileri ile Bakanlık binasında bir araya geldi.
Basına kapalı gerçekleşen görüşmenin ardından düzenlenen basın toplantısında konuşan Avcı, çok verimli ve olumlu bir görüşme gerçekleştirdiklerini belirterek, dershane temsilcilerinin kaygılarını, eleştirilerini ve önerilerini kendilerine ilettiğini dile getirdi.
Avcı, "Kaygılarını bizimle paylaştıkları için teşekkür ediyoruz. Eleştirilerini açık yüreklilikle bizimle paylaştıkları için teşekkür ediyoruz. Özellikle somut, net ve ayağı yere basan, Türkiye'deki eğitim gerçeği ile çakışan önerileri için de ayrıca çok teşekkür ediyorum" ifadesini kullandı.
Görüşmede, ilk olarak dershanecilik sektörünün doğuşu, gelişimi ve bugünlerine ilişkin temel tespitlerin, karşılıklı olarak paylaşıldığını aktaran Avcı, şunları kaydetti:
"(Bu sektör nereden başladı, hangi ihtiyaçlar neticesinde bugünlere gelindi, bu ihtiyaçların bugün bir karşılığı var mı) gibi konuları karşılıklı olarak açık yüreklilikle konuştuk. Onun dışında bu süreç, nasıl işlerse bütün paydaşlar için en olumlu sonuçları doğurur, o konulardaki önerileri görüştük. Burada genellikle sadece dershane sahiplerinin bu konuyla ilgili görüşleri kamuoyunda konuşuluyor. Ama sektörde çalışan öğretmenlerin, diğer yardımcı elemanların somut durumları, sorunları, bu süreçte onlarla ilgili alınması gereken tedbirler gibi kamuoyunda nedense başka konuların içine karıştırılmasıyla görmezlikten gelinen veya üstü örtülen pek çok teknik, ama önemli konuyu da bu vesile ile görüşme fırsatı bulduk.
Bunun dışında bugüne kadar dershanelere giden öğrencilerin, bundan sonraki durumu, özellikle mezun olan öğrencilerin bu süreçte, nerede, nasıl takviye edilebilecekleri gibi sürecin gerçekten sağlıklı bir biçimde ve bütün paydaşların maksimum, olabildiğince yararına nasıl yürütülebileceği konusunda çok olumlu bir görüşmemiz oldu. Onun için tekrar arkadaşlarımıza çok teşekkür ediyorum."
En çok üzerinde konuştukları konulardan birinin de dershanelerin özel okula dönüşme sürecinin çok önemli bir bileşenini oluşturan "açık lise" veya dershane temsilcilerinin önerdiği adlandırma ile "akademik lise" olduğunu dile getiren Avcı, temsilcilerin, geçmiş deneyimleri de gözönünde bulundurularak, bunun nasıl olacağı ve olması gerektiğine ilişkin görüşlerini aldıklarını belirtti.
Avcı, "Bundan sonraki aşamalarda da arkadaşlarımız, kamuoyuyla zannediyorum bu görüşlerini, değerlendirmelerini, önerilerini paylaşacaklardır. Biz notlarımızı aldık ve gördük ki çok uygun bir süreç başarıyla sonuçlanacak gibi görünüyor inşallah" diye konuştu.
EN SON HABERLER
- 1 MEB’den yüz binlerce özel okul öğretmenlerine müjde: Ücret çalışması yapıyoruz
- 2 Sosyal beceri odaklı müfredat: Öğrenciler yaşayarak öğrenecek
- 3 Özvar, Glasgow Üniversitesi Rektörü Dr. Sitta ile görüştü
- 4 "Bingöl Deprem Çalıştayı" programı, Bingöl Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleşti
- 5 Kaygı Eş Anlamlısı Nedir? Kaygının Eş Anlamlısı Olan Sözcük ve Cümle İçinde Kullanımı
- 6 Yıllar sonra o sıraları bir kez daha paylaştılar
- 7 Şırnak Üniversitesi'nden ABD’li öğrencilere destek
- 8 Yapıt Eş Anlamlısı Nedir? Yapıt Kelimesinin Eş Anlamlısı Olan Sözcük ve Cümle İçinde Kullanımı
- 9 Uslu Eş Anlamlısı Nedir? Uslu Kelimesinin Eş Anlamlısı Olan Sözcük ve Cümle İçinde Kullanımı
- 10 Meşhur Eş Anlamlısı Nedir? Meşhur Kelimesinin Eş Anlamlısı Olan Sözcük ve Cümle İçinde Kullanımı