Pazartesi 06.02.2017 16:34

Bilgi çağında kitle iletişimi ve etkileri

Bilgi çağında kitle iletişime geçmeden önce bilgi nedir? Neden bilgi çağı? Sorularına cevap vermemiz faydalı olacaktır.

Francis Bacon "bilgi güçtür" demiştir. Aldim Toffler'a göre üç çeşit önemli güç unsuru vardır: şiddet, servet ve bilgi. Bu üç unsurun içinde de bilgi aynı zamanda en demokratik olanıdır.

Çünkü bilginin en devrimsel özelliği zayıfların ve yoksulların da sahip olacağı bir şey olmasıdır. Bir zamanlar servet basit bir şeydi. Ya ona sahipsiniz ya da değilsiniz. Somuttu, maddeydi. Servetin insana güç verdiğini gücün de sermaye getirdiğini anlamak kolaydı.

Çünkü her ikisi de toprağa dayalıydı. Toprak tüm sermayeler içinde en önemlisiydi. Fabrika bacaları gökyüzünü delmeye başlayınca servet değişti. Artık en çok ihtiyaç duyulan sermaye türü toprak değil üretimde kullanılacak makine ve malzemedir. Sanayi sermaye de sınırlıydı.
Günümüzün bilgi çağında durum değişmiştir.

Hizmet ve enformasyon sektörleri büyümüş imalatın kendisi bilgisayarlaşırken servetin niteliği de ister istemez değişmiştir. Apple bilgisayarların ya da IBM'in hisselerini hiç kimse o şirketin maddesel mevcutlarından ötürü almaz.

Asıl önemli olan şirketin binaları ya da makineleri değil pazarlama ve satış gücü ile ilgili anlaşmaları ve nüfusu, yönetim, organizasyon kapasitesi ve çalışanların kafalarında içinde duran kıvılcımdır. Bilgi çağında kitle iletişimde de baş döndürücü gelişmeler olmuştur.

İnsanoğlu artık dünyanın herhangi bir yerinde meydana gelen bir olayı, gelişmeyi anında takip edebiliyor. Mesela CNN Enver Sedat'ın suikastına canlı olarak veriyor, Amerika uzay mekiğinin infilakını anında dünya takip edebiliyor.

Televizyon sayesinde dünya bu gelişmeleri yaşarken gazetelerde de artık dakikada 57 kelime yazabilen daktilolar, dakikada 12.000 kelime geçen ajansların hızına karşı koyamaz hale gelmiştir.

Bu arada TV, gazete, sinema vb. kitle iletişim araçları beraberinde önemli problemlerde getirmişlerdir. Kültürel sınırlar aşılırken, elektronik ortamlarda kültür savaşları bir başka deyişle kültür emperyalizmi kitle iletişim araçları eliyle yürütülmeye başlanmıştır.

Sosyal hayat üzerinde olumlu ve olumsuz etkileri oluştu. Günümüzde kitle iletişim araçları adeta dünyamızı avuçlarının içine almıştır.dünyanın dört bir köşesinde büyük medya şirketlerinin kurdukları haber ağları adeta dünyanın nabzını tutmakta ve bunu tüm dünyanın yakından takip etmesini sağlamaktadırlar.

İnternet aracılığıyla herhangi bir konu hakkında bilgisayarın tuşuna basmakla bilgi edinme imkanı sağlanmaktadır.Bunlar bilgi çağının insana sunduğu nimetlerdir.Bu nimetlerin yanında önemli sorunlar olmuştur.

Bunlar kişiden başlayıp aileye, yapısına, topluma, toplumun kültürüne, yaşam biçimine, kitlelerin siyasi ideolojik yapılanmasına kadar bir çok konuyu etkisi altına almıştır.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.