Çarşamba 08.03.2012

Çankaya'da kümelenme modeli

Üniversite-sanayi işbirliğinin geliştirilmesine yönelik kümelenmeyi temel alan bir strateji izleyen Çankaya Üniversitesi, 2007 yılından bu yana toplam 110 proje tamamladı

Çankaya Üniversitesi, üniversite-sanayi işbirliğinin geliştirilmesine yönelik olarak, aynı zamanda bir yerel kalkınma modeli de olan kümelenmeyi temel alan bir strateji izliyor. Bu modelle öğrencilerine beceri ve yetenek kazandıran üniversite bölgesinde sanayinin gelişmesine yardımcı oluyor. 1997-1998 akademik yılında Ankara'da Sıtkı Alp Eğitim Vakfı tarafından kurulan Çankaya Üniversitesi, kısa sürede, dört fakülte, 19 bölüm, iki enstitü altında 14 yüksek lisans programı, bir mesleki eğitim okulu ve bir doktora programıyla 5 bin öğrencinin eğitim gördüğü bir kuruma dönüştü. Öğrencilerinin yüzde 50'sinin tam burslu olduğu üniversitede yüzde 25 bursla yerleşme imkanı da var.
ÇİFT ANADAL VE YANDAL
Öğrencilerinden gerekli koşulları sağlayanlara her türlü imkânı sunan üniversitede öğrenciler herhangi bir ek ücret ödemeden, anadal bölümlerinin yanı sıra üniversitede bir başka bölümde çift anadal veya yandal programı yapma şansına sahip. Öğrenciler mezun olduklarında, okudukları bölümün yanı sıra, çift anadal yaptıkları bölümden de ayrıca bir diploma alabiliyor.
ÜNİVERSİTE SANAYİ İŞBİRLİĞİ
Çankaya Üniversitesi üniversite-sanayi işbirliğinin geliştirilmesine yönelik, kümelenme modelini temel alan bir strateji izliyor. Kümelenme, belli bir sektörde çalışan ve rekabet içinde olan aynı zamanda birbirleriyle ilişkileri olan firmaların bir araya gelerek, bu birliktelikten avantaj sağlamaları olarak tanımlanıyor. Kümelenmede firmalar öncelikle birbirlerin coğrafi yakınlıktan oluşan bazı avantajlardan fayda elde ediyor. Ayrıca firmaların, gerek mali gerekse insan kaynaklarının yetersizliğinden dolayı tek başına gerçekleştiremediklerinin, birlikte hareket ederek yapılması sağlanıyor. Çankaya Üniversitesi 2007 yılından itibaren, kümelenme faaliyetlerinin yürütülmesine liderlik yapıyor. Kümelenme modelinin sanayide uygulanmasını sosyal sorumluluk projesi olarak bakan üniversite, kümeleme sistemi doğrultusunda 2007-2008 akademik döneminde 11 proje, 2008-2009 akademik döneminde 22 proje, 2009-2010 akademik döneminde 33 proje, 2010-2011 akademik döneminde 44 proje olmak üzere, toplam 110 proje tamamladı.

KOBİ PROJELERİ HAYATA GEÇİYOR

Kümelenme modelinin sanayide uygulanmasını sosyal sorumluluk olarak görüyor ve bölgemize bu konuda liderlik ediyoruz" diyen Çankaya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ziya Burhanettin Güvenç, yaptıkları projelerin öğrencileri için de güçlü bir referans oluşturduğunu vurguluyor. Güvenç, bünyelerinde kuracakları Tekno-Park ile küme üyesi KOBİ'lerin yenilikçi projeler üretmelerini ve daha büyük çaplı ürünlerin üretilmesinde üniversiteleri ile işbirliği yapmalarını sağlayacaklarını aktarıyor. Üniversite hakkında görüşlerini şu şekilde dile getiriyor: "Çankaya Üniversitesi olarak üniversite-sanayi işbirliğinin geliştirilmesine yönelik, kümelenme modelini temel alan bir strateji izledik. Bu anlamda, kümelenme kalkınma için bir araç olan, bir yerel kalkınma modeli. Bunun yanı sıra, aynı zamanda kümelenme bir üniversite-sanayi işbirliği modeli. bu model ile bölgelerin kalkınması için çalışmalarımızı sürekli olarak yürütmekteyiz. Üniversitemizde Hukuk Fakültesi hariç diğer tüm fakültelerde eğitim dili İngilizce."
ÜÇ TEMELLİ BÜYÜME STRATEJİSİ
Üniversite üç temel değer üzerinde büyümeye stratejisi uyguluyor. Bunlardan ilki, öğrencilerin çok iyi bir eğitim-öğretim kazanmalarını sağlamak. İkincisi, uluslararası alanda kendini kanıtlamış bilimsel çalışmalar yapmak ve uluslararası araştırma ve geliştirme projelerinde yer almak. Üçüncüsü ise, sosyal sorumluluğumuz çerçevesinde yerel sanayiye destek olmak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.