Perşembe 20.06.2014

Çift dil zekâyı geliştiriyor

Çift dilli eğitim alan çocukların soyut kavramları daha hızlı algıladığı belirlendi. İki dil bilmenin beyni daha esnek kıldığını açıklayan uzmanlar, çift dilli eğitimin zekâ gelişiminde önemli bir role sahip olduğunu ifade ediyorlar

Zeka gelişiminde çift dilli eğitimin önemli katkıları olduğu ortaya kondu. İki farklı dil, iki farklı düşünme biçimini geliştiriyor. Çift dilli eğitimle yetişen çocuklar soyut kavramları çok daha çabuk algılıyor. İki dil bilmenin beyni daha esnek kıldığını belirten uzmanlar, bunun da zeka gelişimini hızlandırdığını belirtiyor. Çift dil, bireye, dikkat dağılmasının engellenmesi, aynı anda birden fazla işe kolayca odaklanabilme, farklı durum ve ortamlara kolaylıkla uyum sağlayabilme ve bilgiyi daha uzun süreli zihinde tutabilme gibi pek çok zihinsel avantaj sağlıyor. Bahçeşehir Koleji, bu bilimsel araştırma çerçevesinde Çift Dilli Eğitim Programını oluşturan okullardan biri oldu. Bahçeşehir Koleji, öğrencilerine ikinci bir dil öğretmekle kalmıyor ikinci bir ana dil edindiriyor. Anaokulu eğitimine Bahçeşehir Koleji'nde başlayan bir öğrenci, 5 yıllık çift dilli müfredat programı ile 4'üncü sınıfa geldiğinde, İngilizceyi ana dili düzeyinde konuşabiliyor.
DÜNYA VATANDAŞLIĞI PROGRAMI

Bahçeşehir Koleji'nde yabancı dil eğitimi hem Türk hem de yabancı öğretmenler tarafından veriliyor. Bu yöntem ile öğrenciler kavramları hem ana dillerinde hem de İngilizce olarak irdeliyor. Bahçeşehir Koleji Dünya Vatandaşlığı Programı kapsamında dil öğretimi, önceden belirlenmiş, kuralcı bir modelle yapılmıyor. Dil edinmenin, öğrencinin geçmişteki deneyimine, ihtiyaçları ve ilgi alanlarına hitap edecek şekilde gerçekleştirilmesi gerektiğine inanılıyor.
SORGULAMA ODAKLI ÖĞRENME

Yabancı dil, analiz odaklı veriliyor. Sorgulama Odaklı Öğrenme Süreci denilen bu süreç şöyle işliyor; her ünite, bir konu hakkında öğrencilerin soru sorması ile başlıyor, daha sonra bireysel ve grup çalışmaları ile konu hakkında araştırmalar yapılıyor. Öğrenciler araştırma sonuçlarını birlikte tartışarak, üzerinde sorgulayarak düşünüyorlar. Anaokulu ve 1'inci sınıf öğrencileri için; SOR- ARAŞTIRYARAT- TARTIŞ ve YANSIT aşamalarından oluşan bu döngünün tamamlandığı 4 temel tema belirleniyor. Her temada Sorgu Odaklı Öğrenme Döngüsü yaklaşık olarak 4 - 6 haftada tamamlanıyor.
TÜRKİYE, İNGİLİZCE KONUŞAMIYOR
Türkiye'de 67 bin kişi özel kurslara giderek İngilizce öğreniyor. Yılda 100 milyon lirayı İngilizce öğrenimine harcıyor. Ancak Türkiye hala İngilizce konuşamıyor. Türkiye'de klasik lise ve üniversite mezunlarının çoğu okul hayatında İngilizceyi öğrenemediğinden şikayet ediyor. Doktora seviyesinde bir akademisyen adayının bir yabancı dili iyi derece konuşamaması, alanıyla ilgili uluslararası yayınları takip edememesi ya da profesyonel bir çalışan için yabancı dilde bir toplantıyı takip edememesi sık rastlanan örnekler. Bu durumu açıklanan raporlar da destekliyor. En son rapor, dünyanın 41 şehrinde 7 dilde yabancı dil eğitimi veren EF Education First Uluslararası Dil Merkezleri'nin İngilizce Yeterlilik Endeksi. Bu yıl 3'üncüsü yayımlanan endekste 750 bin test sonucunu dikkate alınarak ülkeler sıraya konuldu. Ülkeler, yeterlilik düzeylerine göre 5 kategoriye ayrıldı. Türkiye, 60 ülke arasında, düşüğün biraz üstü kategorisinde 41'inci sırada yer aldı. Bu sonuçlarla Macaristan, Malezya, Singapur, Uruguay, Sri Lanka, Peru gibi ülkelerin ise gerisine düştü. Listenin ilk sırasında İsveç var. Son sırada ise Irak.
GRAMERE BAĞLI DEĞİL
Krashen teorisine göre; bilinçli olarak öğrenilen gramer kuralları ancak yavaş ve suni konuşma sırasında veya gramer testlerinde işe yarıyor, akıcı ve doğal dil kullanımı sırasında kullanılmıyor. Bahçeşehir Kolejinde öğrencilerin, global dünyada inşa edecekleri kariyerleri için yabancı dil öğrenimi ile yetinmelerini değil yeni bir dil edinmelerini isteniyor.
5'İNCİ SINIFTA PET SEVİYESİ
Bu yoğun dil programında, çocuklar, 5'inci sınıfın sonunda PET sınavlarında başarılı olabilecek düzeye erişiyorlar. Birçok okulda, İngilizce bir branş dersi olarak kabul ediliyor ve haftalık 8-14 saat olarak yürütülüyor. Bu kısıtlı ders saatinde, öğrenciler, KET ve PET sınavlarına ancak 8'inci sınıfın sonunda girebilecek düzeye erişebiliyorlar. Bir başka deyişle, çocuklar, ortaokul bitiminde hedeflenebilen seviyeye, çift dilli programla 3 yıl öncesinden ulaşabiliyorlar.
TÜRKÇE VE İNGİLİZCE OKURYAZARLIK
Bahçeşehir Koleji Dünya Vatandaşlık Programı, yabancı bir dile hakim olduğu kadar kendi dilini de etkin şekilde kullanabilen bireyler yetiştirmeyi, öğrencilerin hem ana dillerinde hem de İngilizce'de okuryazar olmaları destekliyor. Bahçeşehir Koleji Dünya Vatandaşlık Programı sürecinde benimsenen yöntemler sayesinde, öğrenciler farklı yazım biçimleri ile tanışıyor ve her iki dilde yönergeleri takip edebilecek şekilde yetişiyor. Öğrencilerin okuma ve yazma becerileri, bilişsel gelişim süreçlerinin gerekleri doğrultusunda geliştiriliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.