Perşembe 17.09.2009 11:20
Son Güncelleme: Perşembe 17.09.2009 11:21

Dikey geçiş sınavında 'ek yerleştirme' müjdesi

YÖK, meslek yüksekokulu öğrencilerinin üniversitelerin lisans programlarına yerleşebilmelerini sağlamak amacıyla gerçekleştirilen Dikey Geçiş Sınavı sonuçlarına göre üniversitelere ''ek yerleştirme'' kararı aldı.

YÖK konuya ilişkin hazırladığı yönetmelik taslağını Başbakanlığa gönderdi. YÖK yetkilileri, mevcut yönetmelikte Dikey Geçiş Sınavı göre yapılan yerleştirme sonucunda üniversitelerde boş kalan kontenjanlara ek yerleştirmenin mümkün olmadığını belirterek, yönetmeliğin bu hükmünün değiştirildiğini bildirdi.
Dikey Geçiş Sınavı sonuçlarına göre ek yerleştirme yapılabileceğine ilişkin yönetmelik değişikliği taslağının Başbakanlığa gönderildiğini belirten yetkililer, bu uygulamayla meslek yüksekokulu öğrencilerinin teşvik edilmesinin amaçlandığını dile getirdi.
Yetkililer, Dikey Geçiş Sınavı sonuçlarına göre ek yerleştirme uygulamasının bu yıl başlayacağını kaydetti.
Dikey geçiş için halen devlet üniversitelerinde 112, vakıf üniversitelerinde 600, KKTC'deki üniversitelerde de 1302 boş kontenjan bulunuyor. Dikey geçiş için toplam 10 bin 431 kontenjan ayrılmıştı.
Dikey Geçiş Sınavı'na, meslek yüksekokulları ile Açıköğretim ön lisans programlarını başarıyla tamamlayan mezunlar katılabiliyor. Bu sınavı kazanan öğrenciler, örgün öğretim lisans programlarına dikey geçiş yapabiliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.