Salı 29.01.2014
Son Güncelleme: Çarşamba 29.01.2014

Dönüşüm 1 Eylül 2015'te

Dershanelerde dönüşümle ilgili tasarı Bakanlar Kurulu'nda imzaya açıldı. 'Dershane' tanımını kaldıran tasarı, dönüşüme vergi, kredi, arsa ve öğrenci başına teşvik getiriyor

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, dershanelerin özel okula dönüşümü ile ilgili taslağın son şeklini Bakanlar Kurulu'na sundu, tasarı imzaya açıldı. Dershanelerin dönüşümünü 3 maddede gerçekleştirecek hükümet tasarısı bu hafta TBMM'ye gönderilecek. Bakanlar Kurulu'nda son şekli verilen tasarı ile, öğrenci başına verilecek teşviklerde 'bölgesel" gelişmiş baz alınacak. Öğrenci başına teşviklerin kademeli olarak 4, 5 ve 6. bölge olarak kabul edilen Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgesi ile gelişmişlikte geri kalmış kırsal bölgelerde daha yüksek verilmesi yönünde değişiklik önerildi. Bakanlar kurulunda imzaya açılan taslakta dershane ile ilgili 3 madde arasında ilk sırada 'dershane' tanımıyla ilgili düzenlemeler var. Buna göre 'dershane' tanımı kaldırılacak, özel okul kriterleri belirlenecek, teşvik ve öğretmenlere MEB'de çalışma imkanı tanınacak. Dershanecilik faaliyetleri için 1 Eylül 2015 son tarih olarak belirlenirken özel okula dönüşecek dershaneler anaokulu, ilkokul, ortaokul, lise, meslek lisesi, açık lise, etüt merkezi, halk eğitim merkezi ve yurtlara dönüşebilecekler. Özel okullara öğrenci başına teşvik verilmesinin de öngörüldüğü taslakta okul yapımı için arsa, vergi, uygun faizli kredi teşviki verilecek. İsteyen işletmelerden hizmet alımı yapılacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.