Pazar 23.11.2014
Son Güncelleme: Pazar 23.11.2014

Dönüşüme yüzde 25 başvuru

Dershanelerin özel okula dönüşümü programına, dershanelerin yüzde 25'i başvurdu. Programa başvuran kurum sayısı 808 olarak belirlendi

Dershanelerin özel okula dönüşümünü içeren Milli Eğitim Temel Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun'un 14 Mart'ta Resmi Gazete'de yayımlanmasının ardından Bakanlık, özel okula dönüşmek isteyen dershanelerin başvurularını ise 2 Haziran'da almaya başladı. MEB'in TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'na sunduğu kitapçığa göre, bu tarihten kasım ayına kadar dershanelerin yüzde 25'i özel okula dönüşmek için programa müracaat etti. Programa başvuran dershane sayısı 808 oldu. Bu müracaatlardan gerekli şartları taşıyan 578 dershane programa alındı. Dönüşüm programına müracaat eden dershanelerden, 1 Eylül itibarıyla 54'ü dönüşümünü tamamlayarak özel okul faaliyetine başladı. Açılan bu okulların 45'i temel lise, 4'ü Anadolu lisesi, 4'ü ortaokul ve 1'i ilkokul olarak faaliyetlerine devam ediyor.

SAYI 3 BİN 257 OLDU

Kitapçıkta, MEB'e bağlı dershane sayısı da yer aldı. Buna göre, 2008-2009 eğitim öğretim yılında açık olan dershane sayısı 4 bin 262 iken, 17 Kasım itibarıyla bu sayı 3 bin 257 olarak gerçekleşti. Geçen yıl kasımda 3 bin 640 dershane faaliyet gösteriyordu. MEB'in 2015 Yılı Mali Performans Programı'na göre, Bakanlık, ortaöğretim ve yükseköğretime hazırlık dershanelerinden, özel okula dönüştürülebilecekleri belirleyerek, 2015 sonuna kadar yüzde 70'inin dönüştürülmesinin teşvikini sağlayacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.