Giriş Tarihi: 19.12.2012

Egeliler asker, doğulular avukat olmak istiyor

Uğur Kariyer Merkezi tarafından gerçekleştirilen Türkiye'nin Kariyer Eğilim Testi açıklandı. 900 bin kişiye uygulanan testle gençlerin kariyer eğilimi ölçüldü. Yapılan araştırmada Marmara bölgesindeki gençler işletme ve iç mimarlığı tercih ediyor, Ege bölgesinde ilk sıraları askerlik, reklamcılık ve sporculuk paylaştı. İç Anadolu'dakilerin tercihi bilgisayar mühendisliği ve diplomatlık. Akdeniz bölgesinde diş hekimliği birinci sırada. Karadeniz bölgesinde ise endüstri mühendisliği. Doğu Anadolu bölgesinde ise avukatlık ve kamu yöneticiliği revaçta. Güneydoğu Anadolu bölgesinde ise bilim adamı, doktor ve eczacılık ilk sıraları paylaştı. Türkiye genelinde uygulanan Kariyer Eğilim Testi sonucuna göre girişimcilik kariyer eğilimi yüzde 25 oranında başı çekiyor.
2023'ün hedeflerini taşıyor
Araştırmanın sonuçlarını değerlendiren Psikolojik Danışman Oktay Aydın, çalışmanın 2023 eğitim, kariyer ve gençlik hedefleri için önemli ipuçları taşıdığını belirterek, şunları söyledi: "Gençler arasında girişimcilik öne çıkan bir eğilim. Gelir dağılımının kariyer eğilimlerine de etki ettiğini görüyoruz. Mesleki tercihlerde, bölgeler ilginç sonuçlar ortaya koymuş. Gelir dağılımının düşük olduğu Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da gençler, hukuk ve kamu yönetimini daha çok seçiyorlar."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.