Perşembe 20.11.2014 14:04
Son Güncelleme: Perşembe 20.11.2014 17:38

Ehliyet sisteminde yeni dönem

Yaş sınırı ile tecrübeyi öne çıkaran düzenlemeye göre mevcut yasalara göre 9 çeşit olan sürücü belgesinin 17 farklı türü olacak

Önümüzdeki aylarda yürürlüğe girmesi beklenen Karayolları Trafik Yönetmeliği çerçevesinde sürücü belgesi alabilmek zorlaşıyor. Ağır vasıta ehliyeti almak isteyen sürücü adayları öncelikle B sınıfı ehliyet alacak. Sürücü belgesi almayı hak kazanan adaylar 1 yıl süreyle stajyer sürücü olarak trafiğe çıkacak. 60 ceza puanını aşan stajyer sürücünün belgesi alınacak.
Sürücü Kursları ve Eğitimcileri Konfederasyonu Genel Başkanı İsmail Yılmaz, Malatya Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Haydar Karaduman'ı ziyaretinde yaptığı açıklamada, tasarı halindeki Karayolları Trafik Yönetmeliği hakkında bilgiler verdi. Türkiye'de trafik kazalarının en önemli ülke sorunlarından biri olduğunu belirten Yılmaz, kazalarda binlerce kişinin hayatını kaybettiğini, yüzbinlerce kişinin malul kaldığını, milyarlarca liralık maddi kayıplar oluştuğunu vurguladı. Kazaların büyük çoğunun sürücü hataları nedeniyle gerçekleştiğine işaret eden Yılmaz, bu nedenle Karayolları Trafik Yönetmeliği hazırlandığını dile getirdi.

YENİ DÖNEMDE ŞARTLAR ZORLAŞIYOR


Önümüzdeki aylarda yürürlüğe girmesi beklenen yönetmelikle köklü değişiklikler yapıldığına dikkat çeken Yılmaz, şöyle devam etti: "Trafik yönetmeliği önümüzdeki günlerde değişecek. Sürücü belgelerinde yaş sınırları değişiyor. Tecrübe şartı geliyor. Bir ağır vasıta ehliyeti almak için öncelikle B sınıfı ehliyet alması gerekiyor. Yaşı yeterli olsa bile bu zorunlu. Ayrıca stajyer sürücü adayı kavramı geliyor. Çıraklık dönemi olacak. 1 yıl stajyer sürücü adayı olunacak. Hata yapma toleransı az olan uygulamada 60 ceza puanı alan kişinin belgesi iptal edilecek. 17 çeşit sürücü belgesi olacak. Sürücü belgeleri 5 ila 10 yıllık periyotlarla değiştirilecek. Ağır vasıta sürücüleri sağlık raporu şartıyla 5 yılda ehliyetlerini yenileyecek. Diğer sürücüler ise 10 yılda değiştirecek."

DİREKSİYON SINAVINDA BAŞARI ORANI YÜZDE 50

Sürücü belgesi edinmeyle ilgili son 1-2 yılda önemli değişiklikler gerçekleştiğini de anımsatan Yılmaz, "Son 1-2 yıldan beri sürücü eğitimlerinde ciddi değişiklikler oldu. Derslerin müfredatları ile sınavların şekilleri değişti. Şimdi 50 soruluk tek sınav oluyor. Sürücünün günlük hayatta kullanacağı kurallarla ilgili sorular oluyor. Direksiyon sınavları çok zorlaştırıldı. Eskiden sınava giren herkes ehliyet alıyordu. Artık direksiyon sınavlarında eğimli yollarda kavrama kalkışları, tek seferdi iki araç arasına park edebilme gibi sürücü tekniklerine bakılıyor. Şimdi direksiyon sınavına girenlerin yüzde 50'si geçemiyor. Avrupa'da standardın bu düzeyde olduğunu görüyoruz."

SÜRÜCÜ BELGESİNİ ALMAYANLARIN HAKKI KAYBOLABİLİR


İsmail Yılmaz, sürücü belgesi alma hakkını elde eden, dosyasını aldığı halde Emniyet Müdürlükleri'nden ehliyetini almayanları uyardı. Bu durumdaki sürücülere 2 yıllık süre verildiğini hatırlatan Yılmaz, şunları söyledi: "Sürücü kursunu tamamlayıp, sonra sınava girerek başarılı olanlar sürücü kursundan dosyasını aldığı halde ehliyetlerini almayanlar için haklarını kaybetme tehlikesi var. Onlara 2 yıllık süre verilmişti. Bu sürenin son aylarıdır. Dosyasını aldığı halde ehliyeti almayanlar yakında haklarını kaybedebilir. Bununla birlikte stajyerlik uygulamasına takılmamaları için sürücü belgelerini almaları gerekiyor." Yılmaz, Türkiye'de mevcut 3 bin 500 sürücü kursu, bu kurslarda çalışan 50 bin eğitimci olduğunu kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.