Salı 12.05.2015 10:15

E-Okul veli bilgilendirme sistemi ile bilgilerinize ulaşın

E-Okul veli bilgilendirme sistemi sayesinde hem veli hem de öğrenciler kolayca okul bilgilerine ulaşabilmektedirler. E-Okul veli bilgilendirme sistemi hakkında detaylı bilgi ve E-Okul veli bilgilendirme sistemine nasıl giriş yapılır ayrıntılı olarak haberimizde bulabilirsiniz.

e-okul uygulaması çatısı altında, iki farklı sistemi bulundurmaktadır. e-okul uygulamasının çatısı altında bulunan bu iki sistemden biri, "e-okul veli bilgilendirme sistemi"diğeri ise, "e-okul yönetim bilgi sistemi" şeklinde vatandaşlara ulaşarak hizmet sunmaktadır.
e-okul uygulamasının çatısı altında bulunan bu sistemlerden, e-okul veli bilgilendirme sistemi, velilerin kullanımına yönelik olarak hazırlanmıştır. Öte yandan, e-okul uygulamasının çatısı altında bulunan e-okul yönetim bilgi sistemi ise, sadece öğretmen ve idarecilerin kullanımına yönelik olarak hazırlanmıştır.
zaman şimdi bu iki sistemin ne olduklarından ve nasıl kullanılacağından biraz bahsedelim;
e-okul veli bilgilendirme sistemi
Öğrenci velileri ve aileler hem sınıf içindeki ders başarısı bakımından, hem de, okul içindeki sosyal başarısı bakımından, öğrencilerinin durumunu öğrenmek isteyebilirler. Ama bazı öğrenciler, bir takım nedenlerden dolayı, bazı olumsuz durumlarının bilgisini ailesi ile paylaşmak istemeyebilirler. Durum böyle olunca, veliler öğrencileri hakkında bilgi alabilmek için ya okula gidip, tek tek öğretmenleri ile görüşebilirler, ya da, şimdi anlatacağımız e-okul veli bilgilendirme sistemi üzerinden, öğrencileri hakkında bilgi edinebilirler.
Bu durumda, ekstradan önemli bir durum olmadığı sürece, e-okul veli bilgilendirme sistemi bizlere çok daha konforlu ve hızlı bir bilgi aktarımı sunacaktır. Veliler, sadece velilerin kullanabildiği bir sistem olan e-okul veli bilgilendirme sistemini aşağıda anlattığımız şekilde kullanabilirler. Buna göre;
Burada, öncelikle,e-okul.meb.gov.tr adresine giriş yapmaları gereklidir.
Bir sonraki aşamada, açılacak olan yeni sayfada yer alan; 'Öğrenci T.C Kimlik No', 'Öğrenci Okul No' ve 'Resimdeki Rakamlar' şeklinde hazırlanmış ve sıralanmış bölümleri göreceklerdir.
Daha sonra, bu bölümlere istenilen bilgilerinizi sırası ile doldurmaları gereklidir.
Devamındaki aşamada, tüm bu bölümleri istendiği şekilde doldurduktan sonra, yine bu sayfanın en alt tarafında yer alan ve 'Giriş' yazan alana tıklamaları ile birlikte, e-okul veli bilgilendirme sistemine giriş yapmış olurlar.
Böylece veliler, öğrencileri hakkında sisteme girilmiş olan, not, karne, belge, devamsızlık, nakil vb bilgilerini öğrenebilir ya da kontrol edebilirler.
e-okul yönetim bilgi sistemi
Okul ve öğrenciler ile ilgili neredeyse tüm işlerin yapılabildiği e-okul yönetim bilgi sistemi de, sanal bir uygulamadır. Sadece, öğretmen ve idarecilerin bir takım iş ve görevlerini internet üzerinden yapabildikleri bir platform olan e-okul yönetim bilgi sistemini kullanmak hem hızlı hem de pratik bir uygulamadır.
e-okul yönetim bilgi sistemine, öğretmenler ve idareciler, aşağıda anlatıldığı şekilde giriş yapabilmeleri mümkündür;
Burada öncelikle,e-okul.meb.gov.tr adresine giriş yapmaları gerekmektedir.
Daha sonra, açılan yeni sayfada sırasıyla; 'Resimdeki Rakamlar', 'Kullanıcı Adı', 'Şifre' şeklinde hazırlanmış olan bölümler bulunmaktadır.
Hemen sonra, bilgilerin istendiği bu bölümleri doldurmalarının ardından, yine aynı sayfada yer alan ve 'Giriş' yazan bölümü işaretlemeleri gerekmektedir.
Öğretmen ve idareciler, e-okul yönetim bilgi sistemine bu şekilde giriş yaptıktan sonra, öğrencilerinin sınav notlarını, karne notlarını, proje notlarını, değerlendirme notlarını vb gibi bilgilerini e-okul yönetim bilgi sistemine yükleme işlemlerini gerçekleştirebilirler.
Öğretmen ve idareciler, e-okul yönetim ve bilgi sistemi uygulamasına giriş yaptıktan sonra bazı diğer işlerini de yapabilirler. Bu işlemler şu şekilde sıralanabilir;
Öğretmenler, e-okul yönetim bilgi sistemi üzerinden, öğrencilerinin notlarını, devamsızlık durumlarını, belge durumlarını ve diğer bazı bilgilerini sisteme yükleyebilirler.
e-okul yönetim bilgi sisteminde idareciler; öğrencinin kayıt işlemlerinin bilgisi, öğrencilerin dosya bilgileri, öğrencilerin güncel fotoğraflarının sisteme düzenli olarak yüklenmesi gibi işlemleri yapabilirler.
Bunun yanı sıra, bu işlemlerin yanı sıra, öğrencilerin; nakil durumları, devamsızlık durumları ve devamsızlık bilgisinin takibi de, yine e-okul yönetim bilgi sistemi aracılığı ile yapılabilmektedir.
Öğretmen ve idareciler, e-okul yönetim ve bilgi sistemine giriş yaptıklarında, sadece bu işlemler ile ilgili bilgi sahibi olmakla kalmaz, aynı zamanda bazı güncel duyurulara ve bilgilere de ulaşabilme imkanına ulaşırlar.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.