Pazartesi 04.05.2015 11:07
Son Güncelleme: Pazartesi 04.05.2015 11:10

E-okul Veli Bilgilendirme Sistemi İle Not ve Devamsızlık Bilgileri öğren

E-Okul veli bilgilendirme sistemi sayesinde hem veli hem de öğrenciler kolayca okul bilgilerine ulaşabilmektedirler. E-Okul veli bilgilendirme sistemi hakkında detaylı bilgi ve E-Okul veli bilgilendirme sistemine nasıl giriş yapılır ayrıntılı olarak haberimizde bulabilirsiniz.

Devletin internet aracılığı ile sunmuş olduğu hizmetlerinin sayısı gün geçtikçe artmaktadır. Devletim vatandaşlara sunduğu dijital uygulamalarından biri de, e-okul uygulamasıdır. E-okul uygulaması, hem velilere hem de öğretmen ve idarecilere yönelik olarak hizmet sunmaktadır. Birçok yönden kullanışlı olan e-okul uygulaması, hem hızlı hem de pratik olması ile yoğun şekilde kullanılmaktadır.
e-okul uygulaması temelde iki ana gruba ayrılmış şekilde hizmet sunmaktadır. Bu gruplar; e-okul veli bilgilendirme sistemi ve, e-okul yönetim bilgi sistemidir. Şimdi sırası ile bu iki gruba bir göz atalım;
e-okul veli bilgilendirme sistemi nedir ve nasıl faaliyet gösterir?
e-okul veli bilgilendirme sistemini kullanmak sureti ile veliler, öğrencilerinin, not, devamsızlık, disiplin gibi durumlarını ve diğer merak ettiklerini öğrenebilirler. Veliler, bu gibi bilgileri okula gidip öğrenmek yerine, internet üzerinden öğrenmeyi de tercih edebilirler.
Bu durumda, veliler internet aracılığı ile e-okul veli bilgilendirme sistemine giriş yaparak, aşağıda anlatıldığı gibi işlem yaparak, e-okul veli bilgilendirme sistemini kullanabilirler. Bu durumda, e-okul veli bilgilendirme sistemine giriş için yapılacak olan işlemler şöyledir;
İlk önce,e-okul.meb.gov.tr adresine giriş yapınız.
Daha sonraki aşamada, açılacak olan yeni sayfada sırasıyla; 'Resimdeki Rakamlar', 'Kullanıcı Adı', 'Şifre' şeklinde hazır bulunan bölümleri göreceksiniz.
Hemen sonrasında, bilgilerinizin istendiği bu bölümleri doğru ve eksiksiz şekilde doldurunuz.
Ardından, yine aynı sayfada yer alan ve 'Giriş' yazan bölümü işaretleyiniz.
Burada gördüğünüz üzere, e-okul veli bilgilendirme sistemine giriş yapmak oldukça pratik ve hızlı bir işlemdir.
Veliler bu şekilde e-okul veli bilgilendirme sistemine giriş yapabilir ve aşağıda madde madde verdiğimiz, öğrencileri ile ilgili olan bilgilere de ulaşabilirler. Öğrenciler ile ilgili bu bilgiler ise şöyledir;
Okulda yapmış oldukları devamsızlık durumu bilgileri,
Kazanmış oldukları takdir, teşekkür belgesi gibi belgelerin bilgisi,
Sınav, proje ve davranış durumlarından aldıkları not bilgileri,
Karne notlarının bilgisi,
Son olarak gelişim raporlarının bilgisi.
e-okul yönetim bilgi sistemi nedir ve nasıl faaliyet gösterir?
Yukarıda bahsettiğimiz gibi, e-okul sistemini velilerin dışında, öğretmen ve idareciler de kullanabilmektedir. Velilerden ayrı olarak, e-okul sisteminde işlem yapmak için, öğretmen ve idareciler e-okul sisteminin diğer uygulamasına giriş yapabilirler. Yani, öğretmen ve idareciler e-okul sisteminin diğer uygulaması olan, e-okul yönetim bilgi sistemini kullanabilirler.
Peki, öğretmen ve idareciler, e-okul yönetim bilgi sistemine nasıl giriş yapabilirler? Bu sorunun cevabını şu şekilde yanıtlayabiliriz;
İlk önce,'e-okul.meb.gov.tr'adresine giriş yapınız.
Hemen sonrasında, burada açılan yeni sayfada, 'Resimdeki Rakamlar', 'Kullanıcı Adı' ve 'Şifre' şeklinde hazır bulunmuş olan bölümleri göreceksiniz.
Burada son işlem olarak da, bu hazır bulunan bölümleri doldurunuz.
Öğretmen ve idareciler bu anlattığımız şekilde, e-okul yönetim bilgi sistemine giriş yaptıktan sonra, aşağıda anlattığımız işlemleri yapabilirler. Bu işlemler şöyledir;
Öğretmenler, derslerine girmiş oldukları, öğrencilerinin sınav, proje vb. notlarını, devamsızlık durumlarını ve diğer bazı bilgilerini e-okul sistemine aktarırlar.
İdareciler okullarında bulunan öğrencilerin kayıt işlemlerinin bilgisi, dosya bilgileri gibi işlemlerini e-okul sistemine aktarırlar.
Yine idareciler tarafından, öğrencilerin güncel fotoğraflarının e-okul sistemine düzenli olarak yüklenmesi işlemlerini gerçekleştirirler.
Okul idarecileri, öğrencilerin, nakil durumları, devamsızlık durumları ve devamsızlık bilgisinin takibi işlemlerini, e-okul yönetim bilgi sistemi aracılığı ile e-okul sistemine aktarırlar.
e-okul yönetim bilgi sistemini ve kullanım amacı ile kullanım şeklini de kısaca anlattıktan sonra, yazımıza son verebiliriz. Sizlerin de gördüğü üzere, e-okul uygulaması sanıldığından çok daha az karmaşık olan bir sistemdir. Sizler de e-okul uygulamasından dilediğiniz gibi yararlanabilrsiniz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.