Perşembe 05.12.2019
Son Güncelleme: Perşembe 05.12.2019

Ezber bozuldu PISA’da başarı arttı

ÜÇ yılda bir 15 yaşındaki öğrencilerin matematik, okuma ve fen bilimleri alanlarındaki düzeylerini ölçen Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA)'da Türkiye, büyük bir başarı ivmesi yakaladı. 2015'te 50'nci sırada yer alan Türkiye, 2018 verilerine göre 70 ülke içinde okumada 40, matematikte 42 ve fen bilimlerinde ise 39'uncu sırada yer alarak OECD ülkelerinin ortalamalarına yaklaştı. Eğitimcilere göre bunun sırrı, ezbere dayalı öğretim modelinden vazgeçilmeye başlanması.
2023 VİZYONU ETKİSİ
Enver YÜCEL (Bahçeşehir-Uğur Eğitim Kurumları Başkanı): Sayın Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın eğitimde arzulanan hedeflere varılamadığını ifade etmesi sonucu bu işin ehemmiyeti daha iyi kavrandı. Eğitimde bilgiyi kullanabilme kültürü gelişmeye başladı.
Orhan DAĞHAN (BİL Okulları Genel Müdürü): PISA sınavının kriterlerini, düşünce biçimlerini esas alan bir sistemi okullarda yapılandırmaya başladık. Artık düşünmeyi, analiz etmeyi öğretiyoruz.
Nurşen KAYATÜRK (Bilfen İlköğretim Kurumları Gnl. Md. Yardımcısı): Bu yıl okuma, anlama, matematik ve fen bilimlerinde belirgin bir iyileşme var. Bakanlığımızın 2023 Eğitim Vizyonu ile hazırladığı yeni programlarla desteklenirse sıralamamızı daha da yukarı çıkarabiliriz. Ceyda KARAASLAN / SABAH

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.