Salı 31.10.2012
Son Güncelleme: Çarşamba 31.10.2012

Fatih Projesi'ne 1.4 milyarlık kaynak

Türkiye'ye eğitimde çağ atlatacak Fatih Projesi bütçede aslan payını aldı. Projeye ayrılan ödenek yüzde 72 oranında artırılarak 1.4 milyar liraya çıkarıldı

Kamunun bilişim yatırımlarında en büyük payı 1.4 milyar dolarlık ödenekle Türkiye'ye eğitimde çağ atlatacak Fatih Projesi aldı. Böylece proje için bu yıl aktarılan 803 milyon liralık ödenek yüzde 72 artırılmış oldu. Ankara-İstanbul metro projesi için de 1.2 milyarlık kaynak ayrıldı.
YUMUŞAK İNİŞ SÜRÜYOR

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, 2013 yılı bütçe sunumunda Türkiye ekonomisinin "yumuşak iniş" sürecini başarıyla devam ettirdiğini söyledi. Şimşek, "Bu süreç, büyüme kompozisyonunun iç ve dış talep arasında dengelenmesi, cari açığın daralması ve enflasyonist baskıların azalmasıdır" dedi. Okullarda teknolojiyi geliştirmek için Fatih Projesi'ne gelecek yıl da devam edeceklerini dile getiren Şimşek, şöyle konuştu: "Bu proje için ayrılan 80.3 milyon lirayı 1.4 milyar liraya çıkartıyoruz. 2 milyon 184 bin öğrenciye yüksek öğretim hizmetlerini harçsız sunuyoruz. Bu öğrenciler için 489 milyon liralık katkı payını devlet karşılayacak." Öte yandan, gelecek yılın bütçesinde kurumların yatırım ödenekleri yüzde 20 artırılarak 39.2 milyar liraya çıkartıldı. Buna göre, metrolara 1.2 milyar, enerjiye 2.4 milyar, sağlık yatırımlarına da 2.2 milyar lira ödenek aktarılacak. Havayolu yatırımlarına da yüzde 366'lık artışla 646 milyon liralık kaynak sağlanacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.