Cumartesi 23.06.2012 16:32
Son Güncelleme: Cumartesi 23.06.2012 17:09

"Ful yapan öğrencinin çıkması zor"

Üniversite adaylarının katıldığı Lisans Yerleştirme Sınavı'nın (LYS) edebiyat-coğrafya sınavı (LYS-3) sona erdi. Uzmanlar sıcağı sıcağına sabah.com.tr'ye yorumladı.

YAŞAR ÖZAY/ Eğitim Editörü
Zor sınav dengeleri bozdu
Üniversite adaylarının katıldığı Lisans Yerleştirme Sınavı'nın (LYS) edebiyat-coğrafya sınavı (LYS-3) sona erdi.Sınava, 666 bin 163 aday katıldı.Tek oturumda uygulanan sınav 120 dakika sürdü. Sınavda 80 soru sorulan öğrencilere, Türk dili ve edebiyatıyla coğrafya-1 testleri soruldu..Türk dili ve edebiyatı testinde 56 soru için 85 dakika ,coğrafya-1 testinde ise 24 soru için 35 dakika süre verildi. Testler ayrı soru kitapçıklarında yer alırken, tek cevap kağıdı kullanıldı.LYS maratonu sonu LYS-2 fen bilimleri sınavıyla sona erecek.
Sınavı değerlendiren uzmanlar
LYS 3 TESTİNDEN FUL YAPAN ÖĞRENCİ ÇIKMAZ
Türk Dili ve Edebiyatı ve Coğrafya sorularının yer aldığı LYS 3 testi, bu sene yorum ve bilgiyi harmanlayan yapısıyla öğrencileri oldukça zorladı. 24 soruluk coğrafya ve 56 soruluk Türk Dili ve Edebiyatı testlerinde bu yıl ful yapabilecek öğrenci olabileceği düşünülmüyor. Bu durumun öğrencilerin tüm sınav ortalamalarını da düşüreceği tahmin ediliyor.
Bilfen Liseleri Sosyal Bilimler Zümre Başkanı Aslıhan Sezen
COĞRAFYA ORTALAMALARI DÜŞECEK
2012 LYS3 coğrafya sınavı genel müfredatı kapsayan, kazanımlara uygun ve hemen hemen her konu başlığına değinilerek hazırlanan bir sınav olarak hazırlanmış. Soruların konu dağılımı incelendiğinde genel, coğrafyadan 3 te 1 oranında soru sorulmuş, geri kalan sorular beşeri coğrafya ve ülkeler coğrafyası konularını kapsamıştır. Sınavda çıkan grafik ve tablo sorularının bile bilgiye dayalı olduğu görülmektedir. Coğrafya soruları genel olarak bilgi ağırlıklı olduğundan alan dışından giren öğrencilerin zorlanacağını düşünmekteyiz. Sonuç olarak coğrafya sınavı geçen yıla oranla daha kısa, açık ve net yanıtlardan oluşmasına rağmen bilgi ağırlıklı olduğundan düzenli çalışan öğrencilerin başarılı olabileceği bir sınav olmuştur.
Bilfen Liseleri Türk Dili ve Edebiyatı Bölüm Başkanı Oya Handan Ece
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATINDA YİNE 56 NET ÇIKMAYACAK
Geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da edebiyat sorularının 9, 10 ve 11. sınıf müfredatlarının yanı sıra 12. sınıf müfredatının da ayrıntılı olarak irdelendiğini görülüyor. Dil ve anlatımla ilgili sorular 2012 YGS' de de olduğu gibi anlamaya yorumlamaya ilişkindir. Bu sınav, bizlere bir kez daha ÖSYM'nin genel kültürü yüksek, yorum gücü gelişmiş ve bilgiyi kullanabilen öğrenci beklentisinde olduğunu gösteriyor. Bu sınav seçici özelliği olan, genel bilgiden ayrıntılı bilgiye yönelen sorulardan oluşuyor. Edebiyat bilgisi oturmuş, okuyan, düşünen ve yorumlayabilen öğrencilerin, soruları yapabilecekleri görülüyor. Sınavda müfredat dışı konulara yer verilmemesine karşın seçilen sanatçı ve eserlere ilişkin ayrıntılı bilgiler istenmesi, bu sınavın öğrencileri zorlayıcı bir sınav olduğunun göstergesi. Türkiye ortalamasının geçen yılki ortalamadan biraz daha düşebileceğini düşünüyor ve geçen yıl olduğu gibi bu yıl da 56 sorunun tamamını çözebilen olacağını sanmıyoruz.
Şişli Terakki Okulları Sınav Koordinatörü Alpaslan Dartan ise LYS-3'te Edebiyat soruları şu şekilde değerlendirdi.
Türk Dili ve Edebiyatı ders grubuna ait LYS 3 geçen yılki gibi bu yıl da ayırıcı özelliğe sahip. Özellikle 7 soru zor olmasına rağmen genel olarak sınav orta zorluktadır. Bazı sorular çok klasik ve kolay bazıları da entelektüel bir yapı istemektedir. Ezberleyerek yapılacak nitelikte değil, metinden döneme ya da dönemden metne giderek analiz etmeyi gerektiren sorular var. Dil ve Anlatım kısmı , paragrafları, yapılandırmacı eğitimin sorgulayıcı yapısına uygun, uzun ve seçici dir. Edebiyat soruları ise genelde yapısını korumakla birlikte metin dönem ilişkisini ve eser içeriklerini bilmeyi ve kullanmayı gerektiren sorulardır. Dil ve Anlatım ve edebiyat terimlerini bilen ve konular arası bağlantıyı kurabilen öğrencinin yapabileceği nitelikte sorular çoktur. Bu yıl YGS'de sorulmayan Anlatım Bozukluğu ve Yazım kuralları sorusu bu sınavda vardı. Batı edebiyatı konusuna yer verilmemiştir. Müfredatı n ayrıntılarını bilen ve günceli de takip eden öğrenci başarılı olacaktır.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.