Salı 24.02.2010
Son Güncelleme: Salı 09.03.2010

Hedefimiz ilk 100

İTÜ Rektörü Prof. Dr. Muhammet Şahin, üniversite olarak hedeflerinin dünyanın sayılı en iyi üniversiteleri arasına girmek olduğunu açıkladı

İstanbul Teknik Üniversitesi, köklü bir değişime gidiyor. Geçen yıl öğrenci sayısını sabitleyen üniversite, gelecek yıllarda da mevcudunu 7 bine düşürerek yüksek lisans eğitimine ağırlık vererek araştırma geliştirme (Ar-Ge) üniversitesine dönüşecek. Hedef, Ar-Ge alanında dünyanın en iyi 100 üniversitesi arasına girmek.
İNGİLİZCE EĞİTİM
Üniversite, yerli helikopterden, uyduya ve 'bilim insanı' geliştirmeye kadar altı proje için 250 milyon TL'lik bütçe ayırdı. İTÜ'de 1.5 yıldır rektörlük yapan Prof. Dr. Muhammet Şahin, Türkiye'nin en çok patent üreten teknoparktan, gizli yürüttükleri askeri güvenlik projelerine kadar her alanda iddialı olduklarını söyledi. Prof. Dr. Şahin, "Devlet Planlama Teşkilatı'nın talebi ve 35 milyon TL kaynakla 2002'de start verilen 'arıkopter' projesi, bu senenin sonunda tamamlanıyor. Uydu projesi için de yaklaşık 10 milyon TL ayrıldı. Üzerine daha büyük kameraların konulacağı bu uydu sayesinde "ABD bizi evimizin içine kadar görüntülüyor" söylemi artık Türkiye için de kullanılabiliyor olacak" dedi. Rektör Şahin, Teknopark projelerine 350'den fazla şirketin talip olduğunu vurgulayarak, çalışmalara hız verdiklerini belirtti. Tartışmalı olmasına rağmen önümüzdeki eğitim- öğretim yılında yüzde 100 İngilizce eğitime geçeceklerini belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.