Çarşamba 10.07.2013 11:26

İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde büyük değişim

Üniversite sınavlarının ardından üniversite adaylarını tercih heyecanı sardı. İstanbul Ticaret Üniversitesi, adaylar için 18 Temmuz’a kadar ‘tercih günleri’ düzenliyor.

İTO Yönetim Kurulu Başkanı ve İstanbul Ticaret Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı İbrahim Çağlar, üniversite adaylarına tercih yaparken hassas davranmalarını tavsiye etti.
Geçtiğimiz günlerde Mütevelli Heyeti Başkanlığı görevini Erhan Erken'den devralan İbrahim Çağlar, öğrencilerin zor bir sınav dönemi geçirdiklerini söyleyerek, "Şimdi tercih zamanı. Adayları üniversitemize de bekliyoruz' dedi.
Hayatın bundan sonrasını nasıl yönlendirecekleri konusunda gençlere seslenen Çağlar şöyle konuştu:

"İstanbul Ticaret Üniversitesi, İTO'nun hamisi olduğu İstanbul Eğitim Ve Sosyal Hizmetler Vakfı'nın bir kuruluşudur. 12 yıl önce kurulan üniversitemiz, İstanbul merkezinde, üç ayrı kampüste toplam 6.500 öğrencisine eğitim vermektedir. Üniversitemize bu sene 1.350 öğrenci alacağız. Tercih edilebilir olma konusunda iyi bir yerdeyiz. Bizi diğer üniversitelerden ayıran en önemli özellik İstanbul Ticaret Odası'nın (İTO) varlığıdır. Dünyanın en büyük beşinci odası olan İTO, 340 bin üyesi 81 farklı daldaki komiteleriyle dünyadaki örnek odalardan bir tanesidir."
İTO FARKI

İstanbul Ticaret Üniversitesi'nin kuruluşundan bu yana İTO ile aralarındaki organik bağ günden güne güçlendiğine dikkat çeken Çağlar, '' Eğitimdeki farklılığımız da buradan doğuyor. İstanbul Ticaret Üniversitesi öğrencileri ve akademik üyeleri ile İTO'nun aktif meclis üyeleriyle, komiteleriyle birlikte çalışıyoruz. Gençlerimiz üniversitemizde hem akademik eğitim alıyor hem de günlük pratiği yaşıyorlar. Bu avantaj bizi diğer üniversitelerden ayırıyor. İTO'nun 81 komitesi 81 farklı meslek dalını temsil ediyor. İnşaattan kimyaya, mobilyadan tekstile bütün sektörler bu komitelerde temsil ediliyor. Öğrencilerimiz akademisyenlerle birlikte toplantılara katılıyor. Bu toplantılarda gençlerimiz eğitimlerinin yanısıra pratiği de yaşıyorlar'' diye konuştu.
GELİN TANIŞALIM

Tercih yapan öğrencileri üniversiteye ve İTO'ya davet eden Çağlar, adaylara '' Gelin üniversite kampüslerini inceleyin, akademik kadromuza bakın, mezunlarla konuşun. İTO'nun üniversiteyle organik bağı olduğu için eğitiminizle birlikte buradan alacaklarınızı da görmüş olun. Sizlerin sosyal sorumluluk projelerine girmeniz için bir zemin açıyoruz. Sizleri alanınıza göre aktif olarak sosyal sorumluluk projelerinin içine sokacağız. Pratik eğitim almak isterseniz mevcut 340 bin firmanın herhangi birinde pratik eğitim alma imkânınız olacak. Bu arada kampüsleri gezerken akademik kadroyla konuşurken gelin İTO'yu da öğrenin, tanıyın. Ben, hem İTO Başkanı hem de üniversitenin mütevelli heyeti başkanı olarak bütün gençlerimize açığım, randevuya gerek y ok. ''Başkanla görüşeceğim'' deyin. Sizinle birebir görüşürüm. Bu arada hemen belirteyim, gençlerimizin artık yaklaşımları çok farklı ben çok beğeniyorum. Çok farklı soru soruyorlar, çok farklı açılım getiriyorlar. Bunlardan bazen biz de istifade ediyoruz . İstediğiniz zaman buraya gelebilirsiniz'' çağrısında bulundu.
İŞ SAHANIZ BURADA

İş imkânları konusunda da mesaj veren Çağlar, ''Gençlerimiz, üniversitemizden mezun olduktan sonra büyük bir iş imkânlarının da açılacağını görecekler. Bugün 340 bin yerli yabancı firma İTO'nun üyesidir. Bu firmaların, ticaretin içerisinde aktif olmuş öğrencilere ihtiyaçları var. Öğrencinin iş bulması için teorik eğitimle birlikte bir takım pratik eğitim alması gerekiyor. Bu pratik eğitimleri İTO'nun faaliyetleri ile birlikte İstanbul Ticaret Üniversitesi öğrencileri almış oluyor. Gençlerin sosyal sorumluluk projelerine girmesi için bir zemin açıyoruz. Alanlarına göre aktif olarak sosyal sorumluluk projelerinin içine sokacağız. Pratik eğitim almak isterlerse mevcut 340 bin firmanın herhangi birinde pratik eğitim alma imkânı olacak'' dedi.
MÜTEVELLİ YAKINDAN İLGİLENİYOR

İTO yönetimi ve üniversitenin mütevelli heyeti olarak üzerinde durdukları önemli konulardan birisinin de, öğrencilerimizin eğitimlerinin yanı sıra sosyal sorumluluk projelerinde yer almaları olduğunu vurgulayan Çağlar, ''İş başvurularında eğitim durumunun yanı sıra hangi sosyal faaliyetlerin içerisinde bulunduğunuza da bakılıyor. Yeni mütevelli heyeti ve İTO'nun yeni yönetimi olarak İstanbul'da gençlerimizin aktif rol almaları için bu alanı da genişletiyoruz. Bu yıl 1255 öğrenci mezun ettik. Onlara bu mesajı verdik. Bizi diğerlerinden ayıran farklılıklardan birisi de budur'' dedi.
AMACIMIZ ÇOK KÂR DEĞİL

Üniversitenin öğrenim ücreti politikasına da değinen İbrahim Çağlar, ''Çok fazla para kazanalım, çok kar edelim diye düşünmüyoruz. Fiyatlarımız diğer üniversitelerle kıyasladığınız da daha ekonomik. YÖK'ün uygulamamızı istediği burs oranlarının da tamamını biz üniversitemizdeki gençlerimize uyguluyoruz. Fiyat politikasıyla da kâr amacı gütmediğimiz için sık sık değişen bir akademik kadromuz yok. Günden güne güçlenen, yerine oturmuş, ayakları yere basan bir akademik kadromuz var. Ayrıca üniversite kampüs binalarımızın tamamı kendi mülkümüz'' diye konuştu.
Çağlar sözlerini şöyle sürdürdü: ''Sütlüce kampüsünde 3000 metrekarelik bir kütüphane alanımız mevcut. Bu kütüphanenin içi günden güne zenginleşiyor. Hedefimiz tüm vatandaşlarımızın, öğrencilerin istifade edeceği, 24 saat çalışan bir kütüphane olması. Yerleşkelerde ulaşımla ilgili lokasyonun çok önemli bir konu. Küçükyalı Kampüsü E-5 üzerinde, Sütlüce kampüsümüz de Haliç sahil şeridinde. Bu kampüslere hem karayolundan, hem deniz yolundan ulaşım var. Eminönü'ndeki kampüsümüz hem karayolu hem deniz yolu hem de raylı ulaşım sistemiyle geliniyor. Sonuçta kent üniversitesi olmamız büyük avantaj.''
YENİ FAKÜLTE VE BÖLÜMLER

Bu sene Fen Edebiyat Fakültesi sosyoloji bölümü ile Uygulamalı Bilimler Fakültesinin 3 bölümüne (Uluslararası Lojistik, Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği, Basım Yayın Üretim Teknolojileri) ilk kez öğrenci alacaklarını anlatan Çağlar, '' Lojistik dediğiniz zaman bütün sektörlerin ihtiyacı olan bir alan. Bu alanda donanımlı deneyimli gençlere ihtiyacımız var. Onun için bu alanı çok önemsiyoruz ve açıyoruz. Sivil havacılık ulaştırma işletmeciliğini açıyoruz. Biliyorsunuz ki, milli havayolu şirketimiz Türk Hava Yolları çok büyüdü. 400 küsur uçağa doğru gidiyor. Dünyanın en büyük havayolu şirketi olma yolunda ilerliyor. Sivil havacılığımız çok gelişiyor. Bu alanda da deneyimli donanımlı gençlere ihtiyacımız var. Onun içi n farklı alanları ilk kez biz açıyoruz'' dedi.