Pazartesi 14.07.2015
Son Güncelleme: Salı 14.07.2015

Kariyerinizi planlayın

Sınav maratonu sonrasında şimdi de tercih telaşı başladı. Uzmanlar, Tercih'ten önce kariyerinizi planlayın' uyarısında bulunuyor

Sınav maratonu bitti, şimdi de tercih telaşı başladı. Ancak uzmanlar herhangi bir üniversite ya da bölüm tercihinden önce, öğrencilere kariyer planlama önerisinde bulunuyor. Mühendislik Dekanları Konseyi (MDK) Genel Sekreteri Prof. Dr. Tuncay Döğeroğlu, üniversite adaylarının nasıl bir rekabet ortamının kendilerini beklediğinin bilinciyle tercih yapmaları gerektiğini belirterek, "Mezuniyet sonrasında kariyer planlamasını şimdiden düşünün" mesajını verdi.

MESLEĞİNİZİ TANIYIN

MDK Genel Sekreteri Döğeroğlu, adayın seçeceği meslekte ne gibi işler yapacağını, sağladığı olanakları, çalışma koşullarını, mesleğin gerektirdiği fiziksel özellikleri, eğitim süresini, iş bulma, kariyer ve ilerleme imkanlarını, gelir düzeyini öğrenmesi gerektiğini vurguladı. Döğeroğlu, adayların tercih edecekleri bölümü yakından tanımasının önemli olduğunu söyledi.

AVANTAJLARA BAKIN

Bölüm tercihlerini yaparak herhangi bir programa yerleşen adayların, kurum içi ve kurum dışı yatay geçiş olanaklarını değerlendirmesi gerektiğini belirten Döğeroğlu, "Alanlarını veya üniversitelerini değiştirme veya çift ana dal, yan dal fırsatlarını değerlendirerek kendi alanlarının yanında bir başka alanda daha uzmanlaşma veya diploma alma şansları bulunduğunu da hatırlatmakta yarar var" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.