Giriş Tarihi: 6.7.2015

Kaybolmaya yüz tutan meslekler açıklandı

ABD'de yapılan bir araştırma bazı mesleklerin gelecekte kaybolacağını ortaya koydu. Medya, mühendislik ve yöneticiliğin bazı alanlarında yaprak dökümü yaşanacak

Üniversite ve bölüm tercihi yapmadan önce yıldızı parlayan meslekler kadar geleceği olmayan alanları da göz önünde bulundurmanız gerekiyor. ABD'de yapılan bir çalışma bazı mesleklerde eleman ihtiyacının artık azaldığını ortaya koydu. Gelecek 10 yıl içinde bu mesleklere olan talebin daha da düşeceğini öngören araştırmada bir takım sektörlerde dünya genelinde yaprak dökümü yaşanacağını savunuluyor. İşte tercih yaparken birkez daha düşünmenizi gerektirecek o meslekler:
GAZETE MUHABİRLİĞİ: Birçok işin aynı platformda yapılıyor olması habercilik endüstrisinin küçülmesini de beraberinde getiriyor. Haber merkezleri her geçen gün biraz daha fazla birbirlerinin içeriğini kullanmaya başladığından, daha az muhabir ve temsilciye ihtiyaç duyuluyor. Diğer yandan, gelişen teknoloji, bu sektörde çalışanların daha fazla internet ve mobil gazetecilik birimlerinde istihdam edilmesinin önünü açıyor. Önümüzdeki dönemde ulusal basın organları, dergiler ve televizyon kanallarında iş bulmak için verilen mücadele daha da artacak.
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI: Her ne kadar yazılım uzmanları gelecek dönemde en çok ihtiyaç duyulan çalışanlar arasında olsa da, bu uzmanların yazdıkları programların bilgisayarlar tarafından kullanılması için komutlar yazan bilgisayar programcılarına olan talebin önümüzdeki 10 yılda yüzde 3 azalması bekleniyor. Bunun iki nedeni var: Birincisi, artık daha çok insanın programları kendi kendine yazıp yükleyebilmesi. İkincisi ise şirketlerin bu tip işleri taşeronlara vermesi olarak gösteriliyor.
GENEL MÜDÜR/OPERASYON MÜDÜRLÜĞÜ: Genel müdür ve operasyon müdürleri bir şirkette, politikaları belirlemeden, personel yönetimine, satın almadan idari işlere kadar birçok farklı görev üstleniyor. Bu kişilerin yükümlülükleri çoğu zaman CEO'ların görevleriyle çakışıyor. İstihdam piyasası üzerindeki baskı ve işletmelerde konsolidasyona gidilmesi yönündeki tedbirler nedeniyle bu pozisyonda çalışan talebi giderek azaltıyor.
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ: Benzin, sentetik kauçuk, plastik ve çimento üretimi gibi sektörlerde çalışan kimya mühendislerine olan talebin önümüzdeki 10 sene içinde yüzde 2 azalması bekleniyor. Diğer yandan, bio-medikal alanında çalışan mühendislere olan talebin ise aynı dönemde yüzde 72 artacağı ön görülüyor. Bazı sektörlerdeki mühendis talebinin azalmasında, özellikle savunma endüstrisindeki mali tedbirlerin elektronik mühendislerine olan talebi ve havacılık tarafındaki istihdamı azaltması bekleniyor.
REKABET İSTEYEN MESLEKLER
EDİTÖRLÜK: Basın sektöründe son yıllarda yaşanan küçülme ve işten çıkarmalar, bu rekabeti çok daha zorlu bir hale getirdi. İnternet ve sosyal iletişim ağlarının yükselmesinden sonra internet kullanım becerisi yüksek ve multimedya deneyimi fazla editörler daha tercih edilir hale geldi. Bu noktada şirketlerin, editörleri yarım zamanlı olarak dışardan çalıştırma seçeneğine daha fazla başvurdukları biliniyor. n
CEO'LAR: Eğer bir şirkette CEO olarak yer almak istiyorsanız, sizin gibi hedefleri olan insanlarla ciddi bir yarış içine girmeniz gerekecek. Bu pozisyonlar için mücadele her zaman zor oldu ve önümüzdeki dönemde daha da zor olacak gibi görünüyor. Çünkü ekonomideki küçülmeyle birlikte birçok şirket kepenkleri indirirken, birçoğu da başka şirketlerle birleşmek durumunda kalacak. Bu da elbette iki şirketin CEO'sundan birinin işinden olması anlamına geliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.