Cumartesi 11.07.2015
Son Güncelleme: Cumartesi 11.07.2015

Kaybolmaya yüz tutan mesleklere dikkat!

Tercih yaparken istihdam alanı daralan meslekleri de göz önünde bulundurun. Gelişen teknoloji bankacılık-finans, ilaç sektörü ve sigortacılığa olan talebi düşürdü. Noterler de tarih olmak üzere

Üniversite ve bölüm tercihi yapmadan önce yıldızı parlayan meslekler kadar geleceği olmayan alanları da göz önünde bulundurmak gerekiyor. İlerleyen teknoloji, online iletişim ve sosyal medyanın gün geçtikçe daha aktif kullanılması bazı mesleklere olan talebi düşürdü. Bankacılık ve finans, ilaç sektörü ve sigortacılığa olan talep azaldı. Her yıl düzenli olarak iş profilleri hazırlayan ve Türkiye'nin istihdam haritasını çıkaran Secretcv.com'un Genel Müdürü Okan Tütüncü gelecek 10 yılda istihdamında düşme yaşanması beklenilen meslekleri sıraladı. İşte tercih yapmadan önce iş garantisi açısından birkez daha düşünmeniz gereken meslekler:
Banka memuru: Artık bankamatikler ve internet bankacılığı aracılığıyla, bankanın içine bile girmeden birçok işi kolayca yapabiliyorsunuz.
Noterler: Yalnızca Türkiye'de bulunuyor. Tüm ticareti yazışmaların dijitalleşmesi ile elektronik imzalar önem kazanıyor ve notere olan ihtiyaç azalıyor.
Acenta ve tatil organizatörü: Online tatil rezervasyonları yaygınlaşıyor.
Arşivleme elemanları: Teknolojik ortamda her şey kayıt altında tutuluyor. Dolayısıyla arşivleme yapmak ve dosya saklamak gereksiz kalıyor.
Baskıcı-Basım evi: Online medyanın, e kitapların ve online gazetelerin gelişmesi ile azalacak.
Telefon Operatörü: Yerini dijital operatörler alıyor.
Operasyon pozisyonları: Operasyon dediğimizde aslında altında birçok pozisyondan bahsediyoruz. Her sektörde ve her departmanda muhakkak operasyon birimleri var. Şirketler bu operasyon süreçlerini hem otomatize etmeye hem de maliyet avantajı sağlamaya çalışıyorlar.
Tıbbı Mümessiller: Sektör daraldığı için bu bu elemenalra olan ihtiyacın da düşmesi bekleniyor
MUHABİRLİK ÖLÜYOR

ABD'de yapılan bir çalışma da dünya genelinde gelecek 10 yıl içinde kaybolmaya yüz tutan meslekleri ortaya koydu.
Gazete muhabirliği: Gelişen teknoloji, bu sektörde çalışanların daha fazla internet ve mobil gazetecilik birimlerinde istihdam edilmesinin önünü açıyor. Önümüzdeki dönemde ulusal basın organları, dergiler ve televizyon kanallarında iş bulmak için verilen mücadele daha da artacak.
Genel müdür: Bir şirkette, politikaları belirlemeden, personel yönetimine, satın almadan idari işlere kadar birçok farklı görev üstleniyor. Bu kişilerin yükümlülükleri çoğu zaman CEO'ların görevleriyle çakışıyor.
Kimya mühendisliği: Benzin, sentetik kauçuk ve plastik üretimi gibi sektörlerde çalışan kimya mühendislerine olan talebin önümüzdeki 10 yıl içinde yüzde 2 azalması bekleniyor. Diğer yandan, bio-medikal alanında çalışan mühendislere olan talebin artacağı ön görülüyor.
REKABET İSTEYEN MESLEKLER

Editörlük: Basın sektöründe son yıllarda yaşanan küçülme ve işten çıkarmalar, bu rekabeti çok daha zorlu bir hale getirdi. İnternet ve sosyal iletişim ağlarının yükselmesinden sonra internet kullanım becerisi yüksek ve multimedya deneyimi fazla editörler daha tercih edilir hale geldi. Bu noktada şirketlerin, editörleri yarım zamanlı olarak dışardan çalıştırma seçeneğine daha fazla başvurdukları biliniyor.
CEO'lar: Eğer bir şirkette CEO olarak yer almak istiyorsanız, sizin gibi hedefleri olan insanlarla ciddi bir yarış içine girmeniz gerekecek. Bu pozisyonlar için mücadele her zaman zor oldu ve önümüzdeki dönemde daha da zor olacak gibi görünüyor. Çünkü ekonomideki küçülmeyle birlikte birçok şirket kepenkleri indirirken, birçoğu da başka şirketlerle birleşmek durumunda kalacak. Bu da elbette iki şirketin CEO'sundan birinin işinden olması anlamına geliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.