Perşembe 07.02.2013
Son Güncelleme: Perşembe 07.02.2013

Kürtçe 28 ilde tercih edildi

Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB), sır gibi sakladığı, 4+4+4 eğitim sistemiyle bu yıl ortaokul 5. sınıflarda verilmeye başlanan "seçmeli Kürtçe" dersini kaç kişinin ve hangi illerde tercih ettiğine ilişkin bilgilere SABAH ulaştı. 5. sınıfta okutulan "Seçmeli Yaşayan Diller ve Lehçeler" dersini toplam 28 bin 587 öğrenci seçti. Bu lehçeler arasında Abazaca, Adığece, Kurmançi ve Zazaki yer alıyor. Ancak Abazaca ve Adığece'yi Çerkezlerin yoğun olarak yaşadığı Düzce, Tokat, Kütahya gibi illerde sadece 26 öğrenci seçti. Büyük bir çoğunluk Kürtçe'nin lehçeleri Zazaki ve Kurmançi'ye yöneldi. Diyarbakır'da mevcut durumda 5. sınıfta okuyan 35 bin 855 öğrenciden 4 bin 469'u Kürtçe'yi seçmeli ders olarak almak istediğini belirtti. Diyarbakır'ı Mardin, Batman, Şırnak, Hakkâri, Van, Ağrı, Şanlıurfa, Iğdır ve Gaziantep takip etti. İstanbul'da 272, İzmir'de 6 öğrenci Kürtçe için başvuruda bulunurken, başkent Ankara'dan tek bir talep bile gelmemesi dikkat çekti. Seçmeli bir dersin okullarda okutulabilmesi ve seçilen ders için sınıf açılabilmesi için en az 10 öğrencinin aynı dersi seçmesi gerekiyor. 10 öğrenci sayısına ulaşılmazsa seçilen ders verilemiyor. MEB'in "Kürtçe seçmeli ders haritası"na bakıldığında da 28 ilde ders seçilmiş görünse de bazı illerde 10 rakamına ulaşılamadığı için Kürtçe seçmeli ders olarak okullarda yerini alamıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.