Perşembe 07.06.2013
Son Güncelleme: Cuma 07.06.2013

LYS'ye başvurmayan öğrencilere tele-anket

YGS'de başarılı olmasına rağmen Lisans Yerleştirme Sınavı'na başvurmayan 381 bin 550 öğrenciye yönelik tele-anket yapıldı. ÖSYM gelecek yıl sınavı cep mesajıyla hatırlatacak

Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilen Yükseköğretime Geçiş Sınavı'na (YGS) giren 1.8 milyon adaydan 381 bin 550'sinin, başarılı olmalarına rağmen Lisans Yerleştirme Sınavı'na (LYS) başvurmadığı belirlendi. Hatta bu adaylardan 4 bin 117 adayın YGS'de başarılı olup LYS için bankaya para yatırdığı halde başvuru yapmadığı görüldü. ÖSYM yönetimi, kurum içinde bir grup görevlendirerek, önce adayların sınava niye başvurmadığının tespit edilmesini istedi. Bunun üzerine sınava girmeyen adaylar arasında rastgele örneklem seçerek tele anket yaptı.

BAZI YANITLAR ŞAŞIRTTI

Anket sonuçlarına göre başvuru yapmayan adayların çoğunluğu, "Benim sadece YGS'ye girmem yeterliydi. LYS'ye girmeyeceğim", "Yurtdışında okumayı düşünüyorum, gerek yok", "Seneye tekrar gireceğim, puanım düşük", "Ben zaten kendimi denemek için girdim", "Başvuru tarihini kaçırdım" gibi yanıtlar verdi. Ancak "Ben YGS'ye girmemiştim, LYS için para yatırdım. Ancak sınava giremeyeceğimi öğrendim", "Ben her sene ÖSYM'nin yaptığı bütün sınavlara ücret yatırırım ama sınava girmem" gibi bazı sıra dışı yanıtlar, ÖSYM yöneticilerini de şaşırttı. ÖSYM yönetiminin, sınav ücretini ödeyip başvuru yapmayı unutan adaylar için gelecek yıllarda SMS ile hatırlatma yapacağı öğrenildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.