Salı 15.01.2014

MEB liseleri mercek altına aldı

Milli Eğitim Bakanlığı, ortaöğretimin son 10 yılının değerlendirildiği bir rapor hazırladı. Derslik sayısındaki artışa dikkat çekilen rapora göre, öğretmen başına düşen öğrenci sayısı 16'ya indi

MEB Ortaöğretim Genel Müdürlüğü, politika belirleyiciler ve uygulayıcılar için temel bir kaynak teşkil etmesi amacıyla 'Ortaöğretim İzleme ve Değerlendirme Raporu' hazırladı. Çalışma kapsamında 2003-2013 arasında ortaöğretimdeki veriler mercek altına alındı. "Eğitime Katılım", "Eğitim Ortamları" gibi başlıklar il, bölge, ülke ve uluslararası bağlamda karşılaştırmalı bir yaklaşımla analiz edildi. Rapora göre, lise çağındakilerin (14-17) toplam nüfus içindeki oranı yüzde 6,8. Bu oran yüzde 9 ile en yüksek Güneydoğu Anadolu bölgesinde, en düşük ise yüzde 5,5 ile Batı Marmara'da gerçekleşti. Lise çağında bulunan 14-17 yaşındaki gençlerin, en çok Siirt, Muş ve Batman'da, en az ise Tunceli, Çanakkale ve Edirne'de olduğu belirlendi. Ortaöğretimde hem brüt hem de net okullaşma oranı son on yıl içinde cinsiyet oranını da iyileştirerek önemli bir artış gösterdi. 2012-2013 itibarıyla brüt okullaşma oranı yüzde 96,8; net okullaşma oranı ise yüzde 70,1 olarak gerçekleşti. Cinsiyet oranı da yüzde 94,2'ye yükseldi. 2012-2013 itibarıyla resmi örgün ortaöğretimde okullaşan 3 milyon 811 bin 767 öğrencinin yüzde 47,6'sı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü'ne bağlı fen liseleri, sosyal bilimler liseleri, Anadolu liseleri, Anadolu öğretmen liseleri, güzel sanatlar liseleri ve spor liselerine, yüzde 42,4'ü Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü'ne bağlı meslek liselerine, yüzde 10'u ise Din Öğretimi Genel Müdürlüğü bünyesindeki imam hatip liselerine ve buralardaki programlara devam etti. Son yıllardaki trende göre Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü'ne giden öğrenci sayısında sınırlı düzeyde artış, Ortaöğretim Genel Müdürlüğü'ndeki öğrenci sayısında düşüş, Din Öğretimi Genel Müdürlüğü'ndeki okullarda ise önemli bir artış gerçekleşti.

LİSELERDE DERSLİK ARTTI
Rapora göre, ortaöğretimde son on yılda derslik sayısında önemli bir artış sağlandı. Bununla beraber ortaöğretimin süresinin 4 yıla çıkarılmış olması, bu kademenin zorunlu eğitim kapsamına alınması ve okullaşma oranlarındaki artış derslik başına öğrenci sayısındaki iyileşmenin bazı bölgelerde sınırlı düzeyde kalmasına neden oldu. 2012-2013 yıllarında Türkiye genelinde öğrenci başına 31 olan derslik sayısı, Güneydoğu Anadolu'da 38, İstanbul'da 37 olarak gerçekleşti. OECD ülkelerinde ortak derslerin türü ve sayısı daha fazla iken Türkiye'de seçmeli derslerin oranı belirgin bir şekilde yüksek oldu. Seçmeli ders oranının Türkiye'de yüzde 42 iken OECD'de yüzde 14 olduğu belirtilen rapora göre Türkiye, ortak derslerin oranı açısından da OECD ülkelerinden farklılık gösteriyor. Yabancı dil dersinin, genel ortaöğretim 15 yaş grubu için, program içerisindeki oranı OECD'de yüzde 14 iken Türkiye'de söz konusu oran yüzde 7 oldu. Liselerde öğrenci sayısındaki önemli artışa bağlı olarak ortaya çıkan öğretmen ihtiyacı büyük ölçüde karşılanıyor. Liselerde ülke genelinde öğretmen başına öğrenci sayısı 2011 yılında 18 iken 2013'te 16 oldu. Söz konusu oranın OECD ortalaması ise 14.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.