Cuma 01.03.2013 11:39

MEBİM 147 ile 800 kız çocuğu eğitime kavuştu

Van Erciş'te Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Türksat ve Turkcell Global Bilgi iş birliğiyle açılan ve birinci yılını geride bırakan MEBİM 147, şehrin deprem sonrasında zarara uğrayan sosyal ve ekonomik hayatının normalleşmesinde önemli katkılar sağladı.

Turkcell Global Bilgi açıklamasına göre, aynı zamanda sosyal sorumluluk projesi olan iletişim merkezi, yayınladığı kamu spotları ve aldığı çağrılar ile 800 kız çocuğunu eğitime kavuşturdu.
MEB İletişim Merkezi, Türkiye'nin dört bir tarafından arayan vatandaşların Milli Eğitim Bakanlığının görevleriyle ilgili her türlü bilgi edinme, talep, görüş ve öneri ile şikayet başvurularını 7 gün 24 saat karşılıyor.
Yakında yurt dışından da çağrı almaya başlayacak olan iletişim merkezi, bu konudaki çalışmalarını sonlandırmak üzere.
Bin kişi ile hizmet veren MEBİM 147, bir yıl içerisinde 952 bin 225 başvuruyu cevapladı. Söz konusu merkez, bugüne kadar en çok ''Açık öğretim lisesi iş ve işlemleri'', ''4 4 4 eğitim sitemi'', ''Mesleki açık öğretim lisesi iş ve işlemleri'' ile ''Personel işlemleri'' konularında arandı.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, iletişimde esas olanın konuşmak olduğunu belirtti.
MEBİM 147'nin bundan bir yıl önce bu amaç üzerinde yükseldiğini ve öğrencilerin, öğretmenlerin ve velilerin eğitime ilişkin bütün sorularına, sorunlarına kulak verdiğini dile getiren Avcı, şunları da kaydetti:

''Bunların içinde 'biz buradayız' diyen 800 kız çocuğumuzun MEBİM 147 sayesinde sesini duyurması ve çocuklarımızın okullarına kavuşmasının ayrıca anılmayı hak ettiğini düşünüyorum. Depremin izlerini silmek amacıyla Van Erciş'te kurulan merkezimiz; depremzedelerle engelli vatandaşlarımızı istihdam eden, bölgenin ikinci büyük işletmesi olma özelliğiyle de örnek bir sosyal sorumluluk projesi olmuştur. 7/24 açık bir iletişim kanalı olarak MEBİM 147, bakanlığımıza da hizmet alanları ile ilgili talepleri, sorun ve beklentileri ilk elden öğrenme, vermiş olduğumuz hizmetleri sürekli olarak gözden geçirip iyileştirme imkanı sağlıyor. Bakanlığımız, TÜRKSAT ve Turkcell Global Bilgi işbirliğiyle hayata geçirilen iletişim merkezimizin kurulmasında ve bugünlere getirilmesinde emeği geçen herkesi yürekten kutluyorum.''
Çalışanlarının yüzde 95'i depremzede

Turkcell Global Bilgi Genel Müdürü Bahadır Pekkan ise, şirket olarak deprem sonrasında maddi ve manevi büyük yıkımlara sahne olan Van Erciş'te Milli Eğitim Bakanlığı ve Türksat işbirliği ile inşa ettikleri iletişim merkezi ile şehrin her anlamda gelişimine katkı sağlamış olmaktan dolayı son derece mutlu olduklarını ifade etti.
Milli Eğitim Bakanlığı ile sağladıkları uyum sayesinde bir yıl gibi kısa bir sürede başarılı projelere imza attıklarını vurgulayan Pekkan, ''Sağladığımız yüksek müşteri memnuniyeti, alanında uzman çalışanlarımızın gösterdiği başarının ve emeğin bir neticesidir. Kamu kuruluşları ile gerçekleştirdiğimiz iş birlikleri neticesinde ülkemiz adına daha nice güzel işlere imza atacağına yürekten inanıyorum'' temennisini dile getirdi.
Bu arada, MEBİM 147'de görev alan vatandaş temsilcileri, gelen çağrıların yüzde 92'sini anında çözüme kavuşturuyor. MEBİM 147 ve Bakanlığın merkez ve taşra teşkilatının entegre bir şekilde çalıştığı altyapı sayesinde ilk temasta cevaplanamayan çağrılar 3 iş günü (en geç 72 saat) içinde çözüme kavuşturuluyor.
Geçen yılın sonunda uluslararası yeterliliğe sahip bağımsız bir araştırma firması tarafından yapılan vatandaş memnuniyet araştırması sonuçlarına göre iletişim merkezinden hizmet alanların memnuniyet oranı yüzde 81 olarak belirlendi.
Çalışanlarının yüzde 50'si engelli olan MEBİM 147'nin 800 metre karelik binası ''engelli dostu'' olarak tasarlandı.
Yaş ortalaması 27 olan vatandaş temsilcilerinin yüzde 95'i ise depremzedelerden oluşuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.