Giriş Tarihi: 6.2.2017 15:29

Moda bir iletişim midir? Yoksa bunun arkasında yatan başka şeylerde var mıdır?

Son dönem modası neden sürekli değişmektedir. Moda olan şeyler neden hızlı bir şekilde demode olmaktadır. Tek tipleşen moda farklı moda tarzları, meraklaşma gittikçe günümüz modasına hakim olmaya başlamıştır.

İnsanlar artık bir takım şeyleri çok çabuk tüketmektedir. Bütün bunlar çevresinde moda ile ilgili bir çok durum söz konusudur. Tamam moda insanlar için önemli bir şeydir ama bunun arkasında başka durumlarında söz konusu olduğu göz ardı edilmemelidir. Moda toplum hayatına geçmiş geçici bir yenilik olarak kullanılmaktadır. Yaygın olarak kıyafet anlamında kullanılsa da çeşitli sahalarda da ortaya çıkmaktadır.

Resim, müzik, ev deklarasyonu vs. burada devamlı değişiklik gösteren sosyal yaşam her alanı modanın ilgisine açıktır.
Giysi, yüz yıllarca toplumlarda kendini ifade etmede etkin bir araç olarak kullanılmıştır. Biz burada giysi'yi sessiz bir konuşma biçimi olarak ta düşünebiliriz. Ünlü modacılardan Cemil İPEKÇİ modanın, insanda doğadan korunmanın yanı sıra, ya sosyal statüsünü belirlediğini, ya inançlarını, ya korkularını belirlediğini söyler.


Moda ile ilgili araştırma yapan sosyal bilimler ve bir çok önemli isim moda üzerine düşüncelerini dile getirmişlerdir.modernitenin ilk sosyologu olan SİMMEL modayı farklılaşma ile değişimin çektiğini, benzerlik ile uyumun çekiciliği ile birleştiren çoğunlukla toplumsal farklılıkları ifade etmek üzere sınıflarda kendini gösteren bir toplumsal form olarak görür moda da bir gurubun içinde onunla bütünleşip, onu taklit etme eğiliminin ve birde o gurubun üyelerinden farklı olma farklılaşma eğiliminin olduğunu söyler. ayrıca Simmel'e göre moda sınıf bölünmesinde bir üründür.

Hem belli bir toplumsal çerçeveyi bir arada tutar, hem de o çerçeveyi diğerlerine kapalı hale getirir alt tabakalar üstekilerin sitilini sahiplenmeye başladığında üsttekilerde o modadan vazgeçip, yine kendilerini diğer kitlelerden ayırt etmelerini sağlayacak başka bir modaya yönelirler moda nesneleri salt parayla elde edilmesi mümkün olan nesnelerdir. ( SİMMEL George; Modern Kültürde Çatışma)
Giysilere, kozmetiklere, saç modellerine, takılara ve nasıl taşındığına yüklenen anlamların oluşturduğu durum beğeniye, toplumsal kimliğe ve kişilerin toplumdaki simgesel araçlardan ne ölçüde yararlandığına göre farklılaşıyor. Kıyafet sayesinde insanlar sayesinde insanlar birer kişi olarak kendileri hakkında bir şeyler anlatır.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.