Pazartesi 06.02.2017 09:50
Son Güncelleme: Pazartesi 06.02.2017 09:51

Müşteri odaklı satış nedir?

Güven oluşturmayı Planlayın 1 2. İlgi Uyandırın 2 3. Müşteri Odaklı Bir Görüşme Yapın 2 4. Göze Çarpan Bir Öneriyi Planlayın ve Sunun 3 5. İtirazlarla Başa Çıkmak 3 6. İki Kazananlı Bir Anlaşma Yürütün 4 7. Söz Alın profesyonel satıcı fark yaratır.

Ürünlerin aynı gözükmesine, özelliklerin benzemesine ve fiyatların çok yakın alabilmesine karşın her şey aynı değildir. Olumlu ya da olumsuz yönde; satış elemanı potansiyel müşterinin aklında farklılığı yaratır. Neden

Çünkü birçok insan duygularıyla satın alır. Daha sonra kararlarını mantık yoluyla haklı çıkarırlar. Beklenen müşteri satın almadığında şirketin, ürünün ve hizmetlerin öyküsü hiç duyulmaz. Bu yüzden profesyonel satıcı mesajın duyulmasını ilk önce olası müşterinin duygusal kabullenişini elde ederek sağlamalıdır.

Bir sorun için doğru çözümü önermek güven oluşturur ve olası müşterinin satıcıyı duygusal bir düzeyde satın almasını sağlar. Ve bunu yaptıkları zaman, satıcının şirketiyle iş yapmanın ya da rakip firmalarla iş yapmamanın yollarını ararlar. Üstelik bir satıcıyı bir kez satın aldılar mı bunu başkalarına da söylerler. Ders? Profesyonel satıcı fark yaratır. Bu kitabın geri kalanı profesyonel olmak ile ilgilidir. 1. Güven Oluşturmayı Planlayın Güven bütün iş ilişkilerinin köşe taşıdır. O olmadan satış yoktur ve eğer müşteriler bir satıcıya güvenmezlerse bunu çok ender söylerler. Onun yerine

"Şu anki satıcımızdan memnunuz" ya da "Bize yazılı bilgi bırakın, biz sizi sonra ararız". Tüm bunlar olası bir müşterinin oyunlarıdır ve genellikle güven eksikliğinin sonucudurlar. Eğer bir müşteri satıcıya güvenmiyorsa hiçbir zaman "Size güvenmiyorum. İlgilenmiyoruz" demez. Aksine, açık değildir ve elinden geldiğince nazik bir şekilde satıcıyı geri çevirir. Güven kaybetmesi en zor ve kaybetmesi en kolay şeylerden biridir. 1. Ayak Uydurun: Öncelikle insanlarla aynı kanalda iletişim kurmalısınız. Aynı dalga boyunca gelmenin sırrı olası müşterinizle ortak zemin bulmanızdır. Onlara ayak uydurmalısınız.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.