Öğrenciler ‘oynayarak’ öğrenecek
Oyun tabanlı eğitim modelinin yaygınlaştırılması amacıyla başlatılan "Oyunlar Bizim İçin Projesi" kapsamında, Türkiye'de bir araya gelen 10 ülkeden 30 eğitimci, daha etkili ve kalıcı öğrenme için 6 oyun tasarladı.
Uşak Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen ve Avrupa Birliği Bakanlığı AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Gençlik Programı kapsamında desteklenen proje, Türkiye, Almanya, İtalya, Estonya, Bulgaristan, Hırvatistan, Makedonya, Gürcistan, Litvanya ve Arnavutluk'tan 30 eğitimciyi Uşak'ta buluşturdu.
Eğitimciler bir hafta boyunca örgün eğitimde kullanılmak üzere oyun tasarladı. Tasarlanan oyunlarla 13 yaş ve üzeri öğrencilerin öğrenmesinin kolaylaştırılması, etkili ve kalıcı öğrenmenin sağlanması amaçlanıyor.
Projede çalışan farklı ülkelerdeki eğitimcilerin tasarladıkları oyunları ülkelerine de taşıyarak ortak bir oyunla öğrenme dili geliştirilmesi planlanıyor.
Oyunlar farklı kültürlerin izlerini taşıyor
Projenin koordinatörü Ceyhun Uzun, projeyle oyun tabanlı eğitim, oyunlaştırma, oyun tasarımı gibi yeni ve etkili alanların gençlik çalışmalarına entegre edilmesinin ve bu yolla daha etkili bir öğrenme sağlanmasının hedeflendiğini belirtti.
Kentte buluşan eğitimcilerin 7 gün süreyle kültürlerinin izlerini taşıyan 6 yeni eğitim oyunu tasarladığını anlatan Uzun, "Bu oyunlar zeka geliştirici, katılımcı, güvene dayalı. Ortak hareket etme duygusuyla güçlü ve kalıcı öğrenmeye destek sağlayacak oyunlar. Tasarlanan oyunları, okullara gidip öğrenci arkadaşlarımızla paylaştık, tepkilerini aldık" dedi.
Uzun, projede Türkiye'de oyun tabanlı eğitim modelinin müfredatının da hazırlandığını belirterek, "Oyun tabanlı eğitim modelini daha uygulanabilir hale getirmek istiyoruz" diye konuştu.
Yeni tasarlanan ve daha önce eğitim oyunu havuzunda var olan oyunlarla ilgili okullarda öğreticilere eğitim verileceğini anlatan Uzun, eğitimi alan öğretmenlerin de öğrencileriyle yeni oyunlar tasarlayacağını belirtti.
"Ekip ruhuyla oynanıyor"
Tasarlanan oyunlarla ilgili bilgi veren Uzun şöyle konuştu:
"Yerinde Olsam, Bil ve Oyna, Bir Zamanlar, Akıl Et, Avrupa Seyahati, Galakside Yaşam isimli altı oyun tasarlandı. Bu oyunlar ekip ruhuyla oynanabiliyor. Yerinde Olsam oyunu, tarafların engelli bireylerin yaşadıkları güçlükleri anlamaları ve empati yapmalarını sağlayan bir oyun. Avrupa Seyahati daha çok genel kültüre dayalı bir tür kutu oyunu. Tasarlanan oyunlar daha da geliştirilebilir."
Projeye Gürcistan'dan katılan eğitimci Lola Fotskhıshvili, ortak bir eğitim oyun dili oluşturulmasına katkı sağlandığını belirterek, "Projede yer aldığım için çok mutluyum. Burada farklı kültürlerden gelen eğitimciler yeni eğitim oyunları tasarladı, oyunlaştırma becerilerimizi geliştirdik. Ülkeme döndüğümde burada geliştirilen modelleri geniş kitlelere ulaştıracağım" dedi.
Uşak Milli Eğitim Müdürü Bülent Şahin ise projenin bir yıl devam edeceğini, eğitim öğretimde kaliteyi artırmayı ve modern eğitim metotlarını yaygınlaştırmayı istediklerini söyledi.
EN SON HABERLER
- 1 Özgürlük Eş Anlamlısı Nedir? Özgürlük Kelimesinin Eş Anlamlısı Olan Sözcük ve Cümle İçinde Kullanımı
- 2 Yargıç Eş Anlamlısı Nedir? Yargıç Kelimesinin Eş Anlamlısı Olan Sözcük ve Cümle İçinde Kullanımı
- 3 Us Eş Anlamlısı Nedir? Us Kelimesinin Eş Anlamlısı Olan Sözcük ve Cümle İçinde Kullanımı
- 4 Sorumluluk Eş Anlamlısı Nedir? Sorumluluk Kelimesinin Eş Anlamlısı Olan Sözcük ve Cümle İçinde Kullanımı
- 5 Seyahat Eş Anlamlısı Nedir? Seyahatin Eş Anlamlısı Olan Sözcük ve Cümle İçinde Kullanımı
- 6 Pinti Eş Anlamlısı Nedir? Pinti Kelimesinin Eş Anlamlısı Olan Sözcük ve Cümle İçinde Kullanımı
- 7 Onarım Eş Anlamlısı Nedir? Onarımın Eş Anlamlısı Olan Sözcük ve Cümle İçinde Kullanımı
- 8 Mesafe Eş Anlamlısı Nedir? Mesafe Kelimesinin Eş Anlamlısı Olan Sözcük ve Cümle İçinde Kullanımı
- 9 Mekan Eş Anlamlısı Nedir? Mekan Kelimesinin Eş Anlamlısı Olan Sözcük ve Cümle İçinde Kullanımı
- 10 Kötü Eş Anlamlısı Nedir? Kötü Kelimesinin Eş Anlamlısı Olan Sözcük ve Cümle İçinde Kullanımı