Cuma 20.08.2010
Son Güncelleme: Cuma 20.08.2010

Okuryazar olmayanların %84'ü kadın

Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) yaptığı bir araştırmada, Türkiye'de okuma yazma bilmeyenlerin yüzde 84'ünün kadın olduğu kaydedildi. Bahçeşehir Üniversitesi Ekonomik ve Toplumsal Araştırmalar Merkezi (Betam), TÜİK'in yayımladığı 2008 yılı Hanehalkı İşgücü Anketi verilerini araştırma notları arasına aldı. Buna göre, Türkiye'de halen okuma yazma bilmeyen 15 yaş üzerinde 5 milyon 674 bin kişi bulunuyor. Bu rakamın genel nüfusun yüzde 11'ine denk geldiğine dikkat çeken araştırmada, 15-24 yaş grubunda okuma yazma bilmeyen 406 bin gencin bulunduğu, bunun da nüfusun yüzde 4'ünü oluşturduğunun altını çizildi.

EN KÖTÜ GÜNEYDOĞU

Tüm yaş gruplarında okuma yazma bilmeyenlerin 4 milyon 742'sinin kadın olduğunun altının çizildiği araştırmada; 15-24 yaşları arasındaki okuryazar olmayanların yüzde 79'unun kadın olduğu, 45-64 yaşları arasındaysa yüzde 87'sinin kadın olduğuna da dikkat çekildi. Araştırmada bölgeler bazında en kötü durumda Güneydoğu Bölgesi yer alırken bu bölgede, 15 yaş üzerindeki her üç kişiden biri okuma yazma bilmiyor. Araştırmayı değerlendiren Betam uzmanları, "Nüfusun yüzde 10'una karşılık gelen okuma yazma bilmeyen kadınların durumlarının acilen iyileştirilmesi yeni nesillerin geleceği açısından önemli" değerlendirmesi yaptı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.