Giriş Tarihi: 15.06.2011

'Tıpta Denklik'te aynı soru skandalı

Kopya ve şifre iddialarıyla gündemden düşmeyen ÖSYM'de bu kez de "ikiz sorular" skandalı ortaya çıktı. Tıpta Denklik Sınavı yapan ÖSYM, adaylara geçen yıl sorduğu 100 sorudan 74'üne yerlerini bile değiştirmeden bu seneki sınavda da sordu. Yurtdışından tıp eğitimi diploması alan ancak Türkiye'de doktorluk yapabilmek için YÖK'ün Tıpta Denklik sınavına katılan adayların Mayıs 2011'de girdikleri sınavda 2010'daki sınavda sorulan 74 soru soruldu. Toplamda 100 sorunun yöneltildiği sınavlarda, aynı soruların yerlerinin bile değiştirilmemiş olması dikkat çekti. 375 adayın başvurduğu 2010'daki sınava 360 aday katıldı. Bu adayların yalnızca 74'ü başarı gösterdi.

327 ADAY BAŞARILI OLDU

29 Mayıs 2011'de STS 2. Aşama sınavına 600 kişi başvururken, bu adaylardan 572'si sınava katıldı. Bunlardan yalnızca 1 adayın sınavı geçersiz sayıldı. Sınavda 327 aday başarılı oldu. Adayların geneli 100 soruluk testte 54.8 ortalama çıkarttı. 11 Mayıs 2007'de çıkarılan "Yurtdışı Yükseköğretim Diplomaları Denklik Yönetmeliği" uyarınca ÖSYM, YÖK ile işbirliği halinde Seviye Tespit Sınavı (STS) düzenliyor. STS'ye, yurtdışında lisans düzeyinde eğitimlerini tamamlayarak diploma denklik belgesi almak üzere YÖK'e başvuran ve STS'ye girmesine karar verilen adaylar başvurabiliyor. STS'ler tıp ve öğretmenlik alanında gerçekleştiriliyor.
Safire CANTÜRK ANKARA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.