Cuma 26.07.2013

ÖSYM'den yabancı dil denkliğinde 10 puan artış

ÖSYM Yabancı Dil Sınav Denkliğini yeniden düzenleyerek Türkiye'yi 700 milyon TL'lik zarardan kurtardı. ÖSYM Nisan 2013'te uluslararası sınav denkliklerini düzenlemiş ve İngiltere'nin yaptığı IELTS'yi 10 puan düşük hesaplamıştı. Bunun üzerine yüz binlerce aday 375 TL sınav ücreti yatırarak IELTS sınavına başvurdu.

SINAV, 700 MİLYON LİRA
Hatasını fark eden ÖSYM yönetimi önceki gün yabancı dil denkliğini yeniden düzenleyerek 10 puan yükseltti. Yılda 500 bin adayın katıldığı ve 700 milyon TL'ye mal olan yabancı dil sınavları, kurs ve kaynakları İngiliz devleti yerine Türkiye'de kaldı. ÖSYM yönetimi, yabancı dil eşdeğerliklerini 23 Temmuz 2013'te yeniden belirledi. ÖSYM'nin ilkbahar dönemi Yabancı Dil Sınavı'na katılan adayların yüzde 75'i barajı geçemeyince tüm adaylar IELTS'ye yöneldi. Tamamıyla İngiliz Devletinin kaynakları ile yapılan IELTS sınavı, kursu ve kaynakları ile Türkiye'yi yabancı dilde İngiltere'ye bağımlı hale getirecek düzenleme 3 ay sonra fark edilince değişiklik yapıldı. Söz konusu düzeltme ile her yıl Türkiye'ye yaklaşık 700 milyon TL'lik bir kaynak geri döndü.
ESKİ HAKLAR KORUNDU

Ancak bu sürede IELTS sınavına giren adayların itirazı üzerine YÖK, yabancı dil sınavlarının, yapıldığı tarihte belirlenen eşdeğerlikleriyle, öğretim elemanı kadrolarına başvuru ve atamalarda, doçentlik unvanı başvurularında ve lisansüstü eğitime başvurularda, geçerlilikleri süresince kullanılmasına karar verdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.