Son Güncelleme: Perşembe 22.05.2014
Problem çözmede yaratıcılığımız eksik
Pearson'ın 40 ülkeli 'en iyi eğitim veren ülkeler listesinde 34'üncü sırada kaldık. İki yıl önce de aynı sırada olan Türkiye'de çocuklar, ilk kez karşılaştığı soruna çözüm üretmekte başarısız
HAYATA UYGULAMA SORUNU
Türkiye'deki öğrencilerin, başka ülkelerden matematik, fen ve okumayazma becerilerinde aynı seviyede olduğu, problem çözmede daha düşük seviyede bulunduğunu ifade eden uzmanlar "Türk öğrenciler, ilk defa karşılaştıkları bir durumda problemi tanımlamada zorluk çekiyor. Bu da öğrencilerin okulda öğrendiği çözüm stratejilerini gerçek hayatta uygulamak için yeterince hazırlanmadığını gösteriyor" yorumunu yaptı.
'UYGULAMAYA ÖNEM VERENLER BAŞARILI'
Dr. Ali AKDOĞAN (Pedagog): Pearson Ekonomist Raporu'nda sıralamanın ilk sırasında yer alan ülkelerin uzun dönemli planlama yapan ülkeler. Özellikle Asya ülkelerinin ilk 4 sırayı alması teknoloji pazarındaki güçleriyle de bir paralellik gösteriyor. Eğitim süreleri plana dayalı ve siyasi gerekçelerle fazla değişikliğe uğramıyor. Gerek Pisa gerekse Pearson Raporunda önde gözüken ülkeler eğitimde uygulamaya önem veren ülkeler. Ayrıca teknolojiyi üreten ülkeler olsalar da, tüketenlere göre eğitimlerinde teknolojiye daha az yer verdikleri de bir başka gerçek.
'KİLİT NOKTA OKUL ÖNCESİ EĞİTİM'
Oktay Aydın (Eğitim koordinatörü): Eğitim reformlarını ve düzenlemelerini, yani eğitim politikalarımızı veriye dayalı bir düzleme oturtmamız gerekiyor. Eğitimde ve yaşamda başarıda en önemli etkenin okul öncesi eğitimi olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ülke olarak okul öncesi eğitime daha çok yatırım yapmalıyız. Kendini yenileyebilen ve öğrenmeye açık öğretmenler yetiştirebilmeliyiz. Daha fazla yaratıcı düşünme, analitik düşünme, problem çözebilme ve öğrendiklerini kullanabilme becerileri kazandırabilecek uygulamaları yaşama geçirmeliyiz.
'OECD ORTALAMASI % 11, BİZDE İSE 2'
Alpaslan Dartan (FMV Terakki Vakfı Okulları Koordinatörü): OECD ülkeleri arasında üst düzey problem çözme becerilerine sahip öğrenciler yüzde 11 oranındayken, Türkiye'de bu oran yalnızca yüzde 2. Türkiye, Macaristan ve İsrail sıralamanın sonlarındalar. Japonya'da matematik becerileri düşük olan öğrencilerin de problem çözme becerisi daha yüksek. Listenin 13'üncü sırasında yer alan Rusya'nın durumu ise çok farklı. İlköğretim eğitiminde dersler problem çözmeye yönelik. Bu durum Rusya'yı listenin üst sıralarına taşıyor.
EN SON HABERLER
- 1 Ders: Tarih Konu: Dünya 5’ten büyüktür
- 2 Öğretmen atamalarında geri sayım başladı
- 3 MEB’de dijitalleşme mesaisi
- 4 Gümrü Antlaşması Önemi Ve Tarihi - Gümrü Barış Antlaşması Maddeleri, Kısaca Özeti, Kimler Arasında, Nerede Ve Ne Zaman İmzalandı?
- 5 Betimleme Türleri Ve Çeşitleri - Betimleyici Anlatım Çeşitleri ve Özellikleri Nelerdir?
- 6 1. Dünya Savaşı Nedenleri ve Sonuçları Nelerdir? Birinci Dünya Savaşı Tarihi, Tarafları, Genel ve Özel Sebepleri
- 7 Osmanlı Padişahları İsimleri - Kronolojik Soyağacı Sırası İle Osmanlı Devleti Padişah İsimleri Listesi
- 8 Yaşam Eş Anlamlısı Nedir? Yaşam Kelimesinin Eş Anlamlısı Olan Sözcük ve Cümle İçinde Kullanımı
- 9 Tane Eş Anlamlısı Nedir? Tane Kelimesinin Eş Anlamlısı Olan Sözcük ve Cümle İçinde Kullanımı
- 10 Sınıf Eş Anlamlısı Nedir? Sınıf Kelimesinin Eş Anlamlısı Olan Sözcük ve Cümle İçinde Kullanımı