Çarşamba 10.04.2013

Sıfırcı okullara neşter

Milli Eğitim Bakanlığı, Yükseköğrenime Giriş Sınavı (YGS) sonuçlarını mercek altına aldı. Sıfır alan 61 bin öğrencinin okuduğu okullarda inceleme başlattı

Milli Eğitim Bakanlığı, Yükseköğrenime Giriş Sınavı (YGS) sonuçlarını mercek altına aldı. Ortaöğretim Genel Müdürlüğü tarafından, 61 bin öğrencinin okuduğu ve sıfır çektiği okullarda inceleme başlatıldı. İncelemede, 12 yıl eğitim gören öğrencilerin, 160 sorudan bir tekini bile yapmamasının nedenleri araştırılacak. Bakanlık müfettişleri tarafından yapılacak olan incelemelerde öğrencinin üniversite sınavına girdiği güne kadar geçen sürede devam ettiği okullar ve ders aldığı öğretmenler incelenecek. Bu arada okulların fiziki yapıları, öğretmen yeterliği, boş geçen dersler, sıkça değiştirilen eğitim yöneticilerinin durumlarına bakılacak. Ayrıca her yıl düşen soru çözüm oranları, genel olarak sorgulanacak. Bilindiği gibi YGS 2013'te sınava giren öğrenciler bölüm başına sorulan 40'ar soruda Türkçe'den 17.20, Sosyal Bilimlerden 12, Matematik'ten 7.4 ve Fen Bilimlerinden 4,5 ortalama net çıkarabilmişlerdi. Her yıl üniversite giriş sınavlarında geriye giden illerin yöneticileri soruna çözüm bulmak için harekete geçtiler. Türkiye'nin gelişmiş illerinden Gaziantep bu konuda başı çekti. İlde kurulan ortak akıl komisyonu sorunun çözümü için kolları sıvadı. Üniversite giriş sınavında iller başarı sıralamasında 64'üncü sırada yer alan Gaziantep'in yerinin bu olmadığını belirten komisyon üyeleri, işe ilk olarak öğretmenleri eğitmekle başladılar. İç göç, kalabalık sınıflar, yetersiz öğretmenler, ezbere dayanan eğitim nedeniyle başarısızlığın arttığını söyleyen komisyon üyeleri, başarılı öğretmenlerin Gaziantep'te kalmalarını sağlamak için lojman tahsisi sağlayacaklarını belirtiyor.

UZMAN GÖRÜŞÜ
Doğan Ceylan (Müfettişler Derneği Başkan Yardımcısı): Üniversiteye geçiş sınavlarında her yıl onbinlerce öğrencimizin bir tek soruya bile doğru yanıt verememesi her yıl gündeme gelmektedir. Sorunlar tespit edilip çözülmediği için tarih her yıl tekerrür etmektedir. Başarısızlık nedenleri irdelendiğinde birçok sebep karşımıza çıkacaktır. En temel neden lise eğitimini yetersiz olmasıdır. Liseye başlayan öğrencilerimizin yarısı zaten sınıfta kalarak 9 ve 10. sınıflarda okuldan ayrılmaktadır. 12. Sınıfa kadar gelme başarısı göstermiş olan öğrenciler aslında seçilmiş öğrencilerdir. Üzücü olan ise bizim başarılı olarak gördüğümüz bu öğrenciler içinden onbinlerce sıfır puan alanın çıkmasıdır. Bu akıl almaz bir durumdur.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.