Giriş Tarihi: 24.6.2012 23:33 Son Güncelleme: 24.6.2012 23:37

Sınav maratonu sona erdi

Üniversite giriş sınavının son ayağı olan (LYS) Fen Bilimleri Sınavı (LYS-2) ile sınav maratonu sona erdi. Türkiye'de 81 il merkezi ile Lefkoşa'da gerçekleştirilen sınava 308 bin 702 aday katıldı. Tek oturumda uygulanan sınav 135 dakika sürdü.

YAŞAR ÖZAY/ Eğitim Editörü

Adaylara 90 sorunun yöneltildiği sınavda, Fizik, Kimya ve Biyoloji testleri yer aldı.

Üniversite giriş sınavının tüm sınavlarına 871 bin 313 aday başvuruda bulunduğu açıklandı.Sınavı değerlendiren Biltest dershanesi öğretmenleri Fizik, kimya ve biyoloji testlerinden oluşan LYS-2 sınavının zorlayıcı tarafı fizik soruları olduğunda görüş birliğine vardılar. Kimya ve biyoloji sorularının geçen yıllarla aynı özellikleri taşıdığını, özellikle kimya sınavının en kolay sınav olduğunu belirtiler.. LYS 2'de öğrencileri birbirinden ayrıştıracak olan en önemli testin fizik olduğu açıkladılar.. Ayrıca biyoloji testinde bir soruda kod kelimesi yerine kodon kelimesi kullandığı ve bu da anlam kargaşası yarattığı için bu sorunun iptal edilmesi gerektiğini ileri sürdüler. Öğretmenlerin tek tek dersleri değerlendirmesi ise şöyle

Fizik ortalaması düşecek

Geçen yıllarla karşılaştırıldığında zor bir sınav. Sınavın ağırlığını 11. sınıf konuları oluşturuyor. Ayırt edici iki soru bulunuyor. Fizik ortalaması 2011'e göre daha az olacağını tahmin ediyoruz. Müfredat değişikliği bazı sorularla sınava yansımış. Dokuzuncu sınıf müfredatından soru sorulmamış. Bu nedenle YGS ve LYS kesin çizgilerle ayrılmış..

En kolay testi kimya

Öğrencilerin zorlanmayacağı bir kimya sınavı hazırlanmış. Zorluk düzeyi geçmiş yıllara göre hemen hemen aynı. Sorular daha net ve anlaşılır düzeyde. Ancak daha işleme dayalı sorular bulunuyor. Soru dağılımları 10, 11, 12. sınıflara eşit dağılımda. Ayırt edici soru bulunmamakta. Sorular ağırlıklı olarak bilgi ve kavrama düzeyinde.

Biyolojide kelime hatası iptal gerektirecek

Sorular kazanımlara uygun hazırlanmış. Sınavın ağırlığı 11. sınıf konularını içeriyor. Ayırt edici bir soru 10. sınıf konusundan sorulmuş. Sınav sorularının zorluk düzeyleri eski yıllara göre paralellik gösteriyor. Biyoloji sınavında 7. soru olan nükleik asitler ve protein sentezi ile ilgili soruda ne yazık ki kod kelimesi yerine kodon kullanılmış öncüllerden ikincisinde de bu kelimenin hatalı kullanımı öğrencilerin doğru cevaba ulaşmalarını zorlaştırmıştır. Bu hata sorunun iptalini gerektirir
Bölüm Başkanları sınavı değerlendirdi

Bilfen Liseleri Biyoloji Bölüm Başkanı Taner Altunbaran

Biyolojide hatalı soru var

Biyoloji sınavında 7. soru olan nükleik asitler ve protein sentezi ile ilgili soruda ne yazık ki kod kelimesi yerine kodon kullanılmış öncüllerden ikincisinde de bu kelimenin hatalı kullanımı öğrencilerin doğru cevaba ulaşmalarını zorlaştırmıştır. Bu hata sorunun iptalini gerektirir.

Bilfen Liseleri Fizik Bölüm Başkanı H. Hakan Özdemir

Fizikte müfredat dışı soru geldi

Fizik dersi öğretim programı kazanımlarında özellikle formüllere girilmemesi gerektiği belirtilmesine rağmen su dalgalarındaki faz farkı sorusu hesap gerektirdiği için bu soru ile yeni müfredatın dışına çıkmıştır. Geçtiğimiz iki yılda YGS konularından LYS de önemli sayıda soru gelirken bu yıl bu tarz sorularda ciddi azalma gözlenmiştir. Sorular eski yıllara göre biraz daha bilgi ağırlıklı ve formül bilgisi gerektiren, sadece yorumla cevaplanamayacak sorulardan oluşmuştur. Sınavın zorluk derecesi orta seviyede olduğu görülmüştür. Konuların temel mantığını bilen, yorum yapabilen, formül bilgisi yeterli olan öğrencilerin başarılı olabileceği bir sınavdı.. Sonuç olarak, sınav bir soru hariç müfredata uygun olmasına karşın müfredatın tamamını kapsamamaktadır.

Bilfen Liseleri Kimya Bölüm Başkanı Ruhsar Bayman

Kimyada müfredat sınırlamasına uyulmamış

Soruların önemli bir kısmı sağlam bir kimya bilgisine ve analiz yapma gücüne sahip olmayı gerektiriyor. Düzenli çalışan öğrencilerin yapabileceği, zaman sorunu yaşamayacağı bir sınav hazırlanmış. Matematiksel işleme dayanan soru sayısı 2011 LYS ile aynıdır. Ancak bu yılki soruların daha fazla işlem becerisi gerektirdiği görülmüştür. Sınav 2008-2009'dan itibaren uygulanmaya başlanan yeni öğretim programına genel olarak uygundur. Ancak 9. sınıf öğretim programında kimyanın gelişimi ünitesinde yer alan katlı oranlar yasası ile ilgili bir hesaplama sorusu çıkmıştır. 9. sınıf öğretim programının uyarılar â€" sınırlamalar bölümünde ''Her iki kanunla ilgili sayısal hesaplamalar bu ünitenin konusu olmadığı gibi tek başına bir anlam da ifade etmez.'' açıklaması bulunmaktadır. Programda bu konunun hesaplama kısmı yer almadığından sorunun müfredata uygun olmadığını söyleyebiliriz. Yıl içi çalışmalarımızda temel kimya kanunları ile ilgili bu tür sorular çözülmesine rağmen, katlı oranlar sorusu LYS de beklenen bir soru değildir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.