Pazartesi 04.05.2015 12:43

TEOG'da ilginç soru

Kullanıcıya yıllık ortalama 120 lira yük getiren kaçak elektrik, liseye geçiş sınavı TEOG’da öğrencilere soruldu. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi sınavında “Hangisi kul hakkını ihlal eden davranışlardan biridir?” diye sorulan sorunun yanıtı “Kaçak elektrik kullanmak” oldu.

Türkiye'nin en önemli sorunları arasında yer alan ve abone başına yıllık ortalama 120 lira civarında yük getiren kaçak elektrik konusu liseye geçiş sınavında soru oldu.
Geçen hafta yapılan ikinci dönem TEOG sınavında, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında öğrencilere, "kul hakkı-kaçak elektrik" nedensellik ilişkisini ortaya koyan bir soru yöneltildi.
"Hangisi kul hakkını ihlal eden davranışlardan biridir?" çoktan seçmeli sorunun yanıt şıkları, "Trafik kurallarına uymak", "Kamu mallarını korumak", "Komşularla iyi geçinmek" ve "Kaçak elektrik kullanmak" şeklinde verildi. Bu sorunun doğru cevabı ise "Kaçak elektrik kullanmak" olarak açıklandı.
KAÇAĞIN MALİYETİ 400 MİLYON LİRA
Türkiye genelinde kayıp-kaçak bedelinin 400 milyon lira olduğu tespit edilirken, bu maliyetin 36 milyon aboneye yansıtıldığı belirtildi. İller bazında ise kayıp-kaçak oranları incelendiğinde; yüzde 79 ile Mardin, yüzde 76 ile Şanlıurfa, yüzde 70 ile Diyarbakır başı çeken iller oldu. Kaçağın en az olduğu il ise yüzde 2.2 ile Çanakkale. Kütahya, Uşak, Osmaniye ve Nevşehir de yüzde 5 ile kaçağın en az olduğu iller arasında yer aldı.

Kaynak: Habertürk

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.